Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka freeride skidor kan passa mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 949265" data-attributes="member: 13863"><p>Tycker absolut du ska hålla dig omkring 110 mm i midjan om du vill ha en allroundskida för offpistkörning (som inte alltid är fluffig lössnö alla dagar i veckan). </p><p></p><p>Sidestashen är ett snorsäkert val som fungerar i alla lägen utan att egentligen vara bäst på något. I hård pist kan den uppfattas som trist (Hej Tomtefar!) eftersom den går stort, tryggt och stabilt (oavsett vad den möter), men personligen tycker jag den kan vara riktigt underhållande i pisten när underlaget är lite mjukare. Men oavsett vilken snö du möter får du ett verktyg som aldrig sviktar, tryggt och säkert är nyckelorden... Ett par 188 är rätt längd för dig.</p><p></p><p>Gillar du Gotaman får du nog en lite roligare kamrat i lössnön med sin fullrocker, men möjligtvis inte lika allround. Väljer du 194 cm bör du få en riktigt stabil plattform för din vikt.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 949265, member: 13863"] Tycker absolut du ska hålla dig omkring 110 mm i midjan om du vill ha en allroundskida för offpistkörning (som inte alltid är fluffig lössnö alla dagar i veckan). Sidestashen är ett snorsäkert val som fungerar i alla lägen utan att egentligen vara bäst på något. I hård pist kan den uppfattas som trist (Hej Tomtefar!) eftersom den går stort, tryggt och stabilt (oavsett vad den möter), men personligen tycker jag den kan vara riktigt underhållande i pisten när underlaget är lite mjukare. Men oavsett vilken snö du möter får du ett verktyg som aldrig sviktar, tryggt och säkert är nyckelorden... Ett par 188 är rätt längd för dig. Gillar du Gotaman får du nog en lite roligare kamrat i lössnön med sin fullrocker, men möjligtvis inte lika allround. Väljer du 194 cm bör du få en riktigt stabil plattform för din vikt. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka freeride skidor kan passa mig?
Tillbaka
Topp