Vilka goggles funkar till POC Skull light?

Algy

Medlem
Hej där ute,
Har någon en bra goggle att rekommendera som funkar till POC Skull light? Att POCs egna linser funkar vet jag, men andra? Dragon DX? Oakley Crowbar/Wisdom/O Frame? Någon Spy?
Tack!

Off-topic:
Fin utsikt :)

On-topic:
Åk till en butik och pröva. Kanske inte hjälper som svar men alla ansikten är olika ;)

Testa Crowbar den verkar ju fungera med alla hjälmar? eller Airbrake.

Senast ändrad:
Crowbar funkar till min Skull light storlek large, de passar inte lika perfekt som mina Pocgoggles men de funkar.

Senast ändrad:
Ja, jag har Iris i large.

Jag trivs väldigt bra med dem och utbyteslinserna är inte så dyra. Mitt enda problem är att det inte finns i en dubbellins som fungerar bra för mig vid dåliga ljusförhållanden, tänkt mulet i sverige under januari-mars.

Clear/red är tillräckligt ljusa men jag får inte så bra kontrast med dem, Yellow/green ger mig bättre kontrast men är lite för mörka.

De har en enkellins i Smokey Yellow som är den bästa linsfärgen för mig (av alla goggles som jag har testat) vid dåliga ljusförhållanden, tom. snäppet bättre än oakleys H.I Yellow.

Tyvärr finns den bara i enkellins så de immar lätt.

Det där med hur linsfärger fungerar är ju individuellt till viss del så det finns säkert några som har andra åsikter än mig i det ämnet.

Tillbaka
Topp