Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka krav gäller på lavinutrustning i alpera.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrtur" data-source="post: 1051522" data-attributes="member: 45343"><p>Det infördes en lag att man var tvungen att ha spade, sond och sändare i Piemonte för några vintrar sedan då det var ett flertalet lavin-olyckor. Det kollades väldigt intensivt en kort period för de som åkte off-pist utanför pister med böter på sin höjd. Dock insåg man att det var absurt (det skulle även inkludera de som gick med snöskor, etc) så därför blev lagen "återtagen", så nu finns det ingenting som är obligatoriskt. </p><p></p><p>"Senast här i Italien är att man har förbjudit all "off-pist" verksamhet i en lite skidort söderut mot havet, dvs snöskor, ski-tour, offpiståkning, etc kopplad till att man vill skydda djurlivet. Man har en poäng, men synd om den ny-investerade liften, etc...."</p><p></p><p>För "oss" som åker off-pist är det ju absurt egentligen att det behöver lag-föras, borde vara lika självklart som bilbälte, som också blivit en självklarhet efter att man lagfört det.... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Några "bummers" i Monte Rosa hade en kurs med mig två dagar för någon vecka sedan, och jag tror det var nyttigt för dem...:</p><p></p><p><a href="http://gadanguides.com/off-piste-skiing-avalanche-training/" target="_blank">http://gadanguides.com/off-piste-skiing-avalanche-training/</a></p><p></p><p>God Jul! Snön är nu påväg igen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrtur, post: 1051522, member: 45343"] Det infördes en lag att man var tvungen att ha spade, sond och sändare i Piemonte för några vintrar sedan då det var ett flertalet lavin-olyckor. Det kollades väldigt intensivt en kort period för de som åkte off-pist utanför pister med böter på sin höjd. Dock insåg man att det var absurt (det skulle även inkludera de som gick med snöskor, etc) så därför blev lagen "återtagen", så nu finns det ingenting som är obligatoriskt. "Senast här i Italien är att man har förbjudit all "off-pist" verksamhet i en lite skidort söderut mot havet, dvs snöskor, ski-tour, offpiståkning, etc kopplad till att man vill skydda djurlivet. Man har en poäng, men synd om den ny-investerade liften, etc...." För "oss" som åker off-pist är det ju absurt egentligen att det behöver lag-föras, borde vara lika självklart som bilbälte, som också blivit en självklarhet efter att man lagfört det.... ;) Några "bummers" i Monte Rosa hade en kurs med mig två dagar för någon vecka sedan, och jag tror det var nyttigt för dem...: [URL]http://gadanguides.com/off-piste-skiing-avalanche-training/[/URL] God Jul! Snön är nu påväg igen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka krav gäller på lavinutrustning i alpera.
Tillbaka
Topp