Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilka mått är viktigast att de "stämmer"?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 559677" data-attributes="member: 54181"><p>Den enda skillnaden som blir om du ligger lite över viktgränsen är att brädan känns någorlunda mjukare än "vad den ska". Eftersom du precis ligger över tror jag inte att detta kommer göra ett dugg så länge du inte ska köra alpinrace med hardboots, många olika märken kör med olika breda vikt-ranges..</p><p></p><p>Hur stora bootsen är kan ju dock bli ett större problem.. Hur bred är suave boarden?</p><p>Ligger du på 39 och den säger 38,5 så är det ju inte problem så länge du inte tänker stå 0 0 i med bindsen..Allting beror på, hur brett du står och hur ducked out du är, brädan blir ju ganska mycket bredare ju längre ut vid nose och tail du kommer och det gör stor skillnad. </p><p></p><p>Om vi säger att refered stance är 53 cm eller vad det kan vara, och dom rekomenderar 35-38,5 i skostorlek. Står du då 55 cm brett och +15 -15 i vinklar med bindsen så blir det ju en helt annan story <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 559677, member: 54181"] Den enda skillnaden som blir om du ligger lite över viktgränsen är att brädan känns någorlunda mjukare än "vad den ska". Eftersom du precis ligger över tror jag inte att detta kommer göra ett dugg så länge du inte ska köra alpinrace med hardboots, många olika märken kör med olika breda vikt-ranges.. Hur stora bootsen är kan ju dock bli ett större problem.. Hur bred är suave boarden? Ligger du på 39 och den säger 38,5 så är det ju inte problem så länge du inte tänker stå 0 0 i med bindsen..Allting beror på, hur brett du står och hur ducked out du är, brädan blir ju ganska mycket bredare ju längre ut vid nose och tail du kommer och det gör stor skillnad. Om vi säger att refered stance är 53 cm eller vad det kan vara, och dom rekomenderar 35-38,5 i skostorlek. Står du då 55 cm brett och +15 -15 i vinklar med bindsen så blir det ju en helt annan story ;) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilka mått är viktigast att de "stämmer"?
Tillbaka
Topp