Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka pjäxor går att trycka och forma mest?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GTS-Charger" data-source="post: 1304706" data-attributes="member: 179199"><p>Jag körde nyligen ett par Rossignol Alltrack 130 i ugnen på 110° i 15min ( ytter och inresko tillsammans). Jag hade också paddat upp fötterna på mina smärtpunkter för att säkra upp att jag fick tillräcklig volym. När jag väl spänt på mig pjäxorna fortsatte jag att försiktigt värma skorna med en värmepistol där jag ville att de skulle expandera. Resultatet blev bra men jag behöver nog en skiddag eller två för att kunna utvärdera om jag ska göra en större justering.</p><p></p><p>Ett sätt att börja lära sig vore ju att köpa ett par rejält gamla pjäxor och experimentera med värme på så att man fattar hur mycket plast tål... men alla plaster är ju olika så det kan inte är någon ide. :-/</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GTS-Charger, post: 1304706, member: 179199"] Jag körde nyligen ett par Rossignol Alltrack 130 i ugnen på 110° i 15min ( ytter och inresko tillsammans). Jag hade också paddat upp fötterna på mina smärtpunkter för att säkra upp att jag fick tillräcklig volym. När jag väl spänt på mig pjäxorna fortsatte jag att försiktigt värma skorna med en värmepistol där jag ville att de skulle expandera. Resultatet blev bra men jag behöver nog en skiddag eller två för att kunna utvärdera om jag ska göra en större justering. Ett sätt att börja lära sig vore ju att köpa ett par rejält gamla pjäxor och experimentera med värme på så att man fattar hur mycket plast tål... men alla plaster är ju olika så det kan inte är någon ide. :-/ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka pjäxor går att trycka och forma mest?
Tillbaka
Topp