Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka pjäxor kör Jacob Wester med?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JWester" data-source="post: 1083673" data-attributes="member: 20139"><p>Hallå!</p><p></p><p>Pjäxorna jag har på bilderna trådskaparen postade är mycket riktigt Dalbello Krypton Pro, jag har åkt i samma par sedan 2015 nu faktiskt, dvs de är inte Krypton 2 modellen om jag inte har helt fel. Det är de pjäxorna jag föredrar för all åkning där lite eller inget turande är involverat i approachen, dvs friåkning från lift eller korta bootpacks för t.ex en kort linje eller ett hopp i sidecountryt. Skulle jag (mot förmoda) befinna på mig på en skoter eller i en helikopter är det också de jag använder. Det är pjäxor jag kan lita på i hög hastighet och som tål en hel del "fightande" på ett stort åk eller platta landningar.</p><p></p><p>Nu för tiden blir det nästan uteslutande promenad till åken eller hoppspotsen, och då i techbindningar. Då använder jag istället Lupo T.I modellen (har inte hunnit testa kolfiberversionen än), och måste säga att hittills har jag inte känt mig begränsad av det mjukare flexet. Känns åkningen tillräckligt smooth för att techbindningen ska palla för trycket så har även pjäxan fixat det. Den åkning man gör efter flertalet timmar till fots uppförs är sällan kraftfull nog för att en alpinpjäxa ska behövas.</p><p></p><p>Hoppas det redde ut det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JWester, post: 1083673, member: 20139"] Hallå! Pjäxorna jag har på bilderna trådskaparen postade är mycket riktigt Dalbello Krypton Pro, jag har åkt i samma par sedan 2015 nu faktiskt, dvs de är inte Krypton 2 modellen om jag inte har helt fel. Det är de pjäxorna jag föredrar för all åkning där lite eller inget turande är involverat i approachen, dvs friåkning från lift eller korta bootpacks för t.ex en kort linje eller ett hopp i sidecountryt. Skulle jag (mot förmoda) befinna på mig på en skoter eller i en helikopter är det också de jag använder. Det är pjäxor jag kan lita på i hög hastighet och som tål en hel del "fightande" på ett stort åk eller platta landningar. Nu för tiden blir det nästan uteslutande promenad till åken eller hoppspotsen, och då i techbindningar. Då använder jag istället Lupo T.I modellen (har inte hunnit testa kolfiberversionen än), och måste säga att hittills har jag inte känt mig begränsad av det mjukare flexet. Känns åkningen tillräckligt smooth för att techbindningen ska palla för trycket så har även pjäxan fixat det. Den åkning man gör efter flertalet timmar till fots uppförs är sällan kraftfull nog för att en alpinpjäxa ska behövas. Hoppas det redde ut det! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka pjäxor kör Jacob Wester med?
Tillbaka
Topp