Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka pjäxor ska man köpa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1325067" data-attributes="member: 161297"><p>Kan bara instämma med [USER=146777]@fabianSvensson[/USER]. Man kan spara på mycket genom att köpa begagnat eller hålla sig till lågprismärken. Men pjäxor är det absolut sista du vill spara på. Så mycket som du åker så kommer pjäxorna att hålla i 20+ år. Även nya och anpassade pjäxor kostar då bara några hundralappar om året. Gå till en butik med koll, gärna på någon av skidorterna du brukar åka till så ingår eventuella anpassningar i priset. Och glöm det där med att de är bekväma från början. Då är de sannolikt för stora.</p><p></p><p>Eller så chansar du på ett par begagnade. Funkar de inte så är det ju bara att gå in i butiken och köpa nya. Min fru har också såna där fötter av standardmodell 1A och har aldrig haft problem med hyrpjäxor. Till henne köpte jag Dalbello Kyra 95. De har den fina lilla egenskapen att de är "förtryckta" på de vanligaste problemområdena där det brukar göras anpassningar. Råkar dessutom finnas ett par sådana i Köp & Sälj för några hundralappar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1325067, member: 161297"] Kan bara instämma med [USER=146777]@fabianSvensson[/USER]. Man kan spara på mycket genom att köpa begagnat eller hålla sig till lågprismärken. Men pjäxor är det absolut sista du vill spara på. Så mycket som du åker så kommer pjäxorna att hålla i 20+ år. Även nya och anpassade pjäxor kostar då bara några hundralappar om året. Gå till en butik med koll, gärna på någon av skidorterna du brukar åka till så ingår eventuella anpassningar i priset. Och glöm det där med att de är bekväma från början. Då är de sannolikt för stora. Eller så chansar du på ett par begagnade. Funkar de inte så är det ju bara att gå in i butiken och köpa nya. Min fru har också såna där fötter av standardmodell 1A och har aldrig haft problem med hyrpjäxor. Till henne köpte jag Dalbello Kyra 95. De har den fina lilla egenskapen att de är "förtryckta" på de vanligaste problemområdena där det brukar göras anpassningar. Råkar dessutom finnas ett par sådana i Köp & Sälj för några hundralappar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka pjäxor ska man köpa?
Tillbaka
Topp