Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor är bra och roliga för oss med svåra knäskador?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1197815" data-attributes="member: 145112"><p>Jag rensade rent knät för 4år sedan, ett felskär efter 200meter, sen var den säsongen slut. På nyårsafton av alla dagar, mötes alltid utav jahaja när man berättade vad man gjort och tidpunkt, trots att jag var nykter. </p><p>Nåja.</p><p>Jag har haft otrolig tur, känner inte av skadan alls när jag åker, knappt annars heller, så sjukt glad för det</p><p>Men däremot så rekommenderar jag verkligen inte breda skidor, och många man pratat med säger samma, så även om jag testar skidor med 120mm+ midjor emellanåt, så försöker jag hålla mig till smalare modeller</p><p>Så undvik skidor över 90mm skulle jag nog säga, och eftersom mycket tyvärr sitter i huvudet, så skulle jag nog gå på ett par allmountain skidor som är lätta att sladda med, så man inte känner sig orolig för att skära fast någonstans.</p><p></p><p>Min sambo gillar Yumi och Kenja88, framförallt för att de är trygga men ändå lätta att sladda med, Yumi när det är dåligt väder, Kenja när det är fint, fråga mig inte varför, men tror att hon tycker Kenjan är hårdare och därmed svårhanterligare när det dålig sikt eller uppkört...</p><p></p><p>Men försök testa innan du köper, viktigt då det är skönt att hitta en skida du känner att du får ut allt du vill ha.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1197815, member: 145112"] Jag rensade rent knät för 4år sedan, ett felskär efter 200meter, sen var den säsongen slut. På nyårsafton av alla dagar, mötes alltid utav jahaja när man berättade vad man gjort och tidpunkt, trots att jag var nykter. Nåja. Jag har haft otrolig tur, känner inte av skadan alls när jag åker, knappt annars heller, så sjukt glad för det Men däremot så rekommenderar jag verkligen inte breda skidor, och många man pratat med säger samma, så även om jag testar skidor med 120mm+ midjor emellanåt, så försöker jag hålla mig till smalare modeller Så undvik skidor över 90mm skulle jag nog säga, och eftersom mycket tyvärr sitter i huvudet, så skulle jag nog gå på ett par allmountain skidor som är lätta att sladda med, så man inte känner sig orolig för att skära fast någonstans. Min sambo gillar Yumi och Kenja88, framförallt för att de är trygga men ändå lätta att sladda med, Yumi när det är dåligt väder, Kenja när det är fint, fråga mig inte varför, men tror att hon tycker Kenjan är hårdare och därmed svårhanterligare när det dålig sikt eller uppkört... Men försök testa innan du köper, viktigt då det är skönt att hitta en skida du känner att du får ut allt du vill ha. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor är bra och roliga för oss med svåra knäskador?
Tillbaka
Topp