Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor är svenska?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Egil" data-source="post: 617802" data-attributes="member: 33577"><p>Jadu.. </p><p>Ska hela skidan vara helsvensk får du nog göra allt! själv.</p><p>Stålkanter fins det ingen svensk tillverkare av men går ju att tillverka själv om du är duktig på finsmide. Inte heller Belag men även det e såklart nått man kan kokaihop själv i källarn om man e galen kemist.</p><p>De flesta bra skidor har vitask eller bambu i sina kärnor inget dera hittar du i sveas skogar så där får du fixa ett växthus eller nöjja dig med andra träslag.</p><p>Möjligt att det fins nån tillverkare av glasfiber/kolfiber men mig vetrligen ingen värd att stoppa i skidor särskillt inte om det ska vara prepreg som nästintill alla serieproducerade lagg har så då är nästa steg det dedär med lim.. tror inte du hittar nån epoxitillverkare som är helsvensk med helsvenska råvaror där heller så återigen nått för den galne kemisten.. och passa dig så råvarorna till allt verkligen kommer från svenskägda gruvor och oljefyndigheter.</p><p></p><p>Så nä! ska det va helsvenskt som du inte gör själv får du nog be tegenäs eller furuträ göra ett par breda trälagg med svensk ek-kant ( för deras hickory tvivlar jag på att den kommer från svea) åt dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Egil, post: 617802, member: 33577"] Jadu.. Ska hela skidan vara helsvensk får du nog göra allt! själv. Stålkanter fins det ingen svensk tillverkare av men går ju att tillverka själv om du är duktig på finsmide. Inte heller Belag men även det e såklart nått man kan kokaihop själv i källarn om man e galen kemist. De flesta bra skidor har vitask eller bambu i sina kärnor inget dera hittar du i sveas skogar så där får du fixa ett växthus eller nöjja dig med andra träslag. Möjligt att det fins nån tillverkare av glasfiber/kolfiber men mig vetrligen ingen värd att stoppa i skidor särskillt inte om det ska vara prepreg som nästintill alla serieproducerade lagg har så då är nästa steg det dedär med lim.. tror inte du hittar nån epoxitillverkare som är helsvensk med helsvenska råvaror där heller så återigen nått för den galne kemisten.. och passa dig så råvarorna till allt verkligen kommer från svenskägda gruvor och oljefyndigheter. Så nä! ska det va helsvenskt som du inte gör själv får du nog be tegenäs eller furuträ göra ett par breda trälagg med svensk ek-kant ( för deras hickory tvivlar jag på att den kommer från svea) åt dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor är svenska?
Tillbaka
Topp