Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor bör man hyra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="user93315" data-source="post: 852110"><p>Hur gör du när du åker in i en kurva respektive ut ur kurvan? </p><p></p><p>Senast jag åkte med en åkare på din nivå så försökte jag berätta att det är smart att tänka att varje sväng börjar i mitten av backen och även slutar där. Så om svängen går till höger så startar man av mitten av backen åker först snett nerför åt vänster för att sedan åka rakt nerför i fallinjen innan själva högerkurvan uppstår. För att slippa sladdsvängen kan du testa att rotera överkroppen åt motsatt håll t,ex föra båda armarna åt vänster, då uppstår ett motvrid och extra tryck på stålkanterna blir till med skidorna, alltså sladdsvängen minskas. OBS! Detta är mest lämpat att göra i gröna och blåa typer av nedfarter för att lära sig carvingtekniken. Detta förutsätter självklart att man redan kan grundpositionen på skidorna.</p><p></p><p></p><p>Bas, nybörjarskidor är anpassade för lägre farter med mindre kraft av åkaren alltså de är rätt så lättsvängda om du kan carvingtekniken och dess lutningar som du ska göra med din kropp.</p><p></p><p>I uthyrningar brukar det finnar alternativ avancerat paket där du kan få välja olika sorts skidor under uthyrningsperioden du valt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="user93315, post: 852110"] Hur gör du när du åker in i en kurva respektive ut ur kurvan? Senast jag åkte med en åkare på din nivå så försökte jag berätta att det är smart att tänka att varje sväng börjar i mitten av backen och även slutar där. Så om svängen går till höger så startar man av mitten av backen åker först snett nerför åt vänster för att sedan åka rakt nerför i fallinjen innan själva högerkurvan uppstår. För att slippa sladdsvängen kan du testa att rotera överkroppen åt motsatt håll t,ex föra båda armarna åt vänster, då uppstår ett motvrid och extra tryck på stålkanterna blir till med skidorna, alltså sladdsvängen minskas. OBS! Detta är mest lämpat att göra i gröna och blåa typer av nedfarter för att lära sig carvingtekniken. Detta förutsätter självklart att man redan kan grundpositionen på skidorna. Bas, nybörjarskidor är anpassade för lägre farter med mindre kraft av åkaren alltså de är rätt så lättsvängda om du kan carvingtekniken och dess lutningar som du ska göra med din kropp. I uthyrningar brukar det finnar alternativ avancerat paket där du kan få välja olika sorts skidor under uthyrningsperioden du valt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor bör man hyra?
Tillbaka
Topp