Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor bör man hyra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jaqob" data-source="post: 856420" data-attributes="member: 120818"><p>Såja, tillbaka från Idre med lite mer erfarenheter och ett antal nya krascher. Hyrde medelskidor, Head peak 69, vilka verkar vara totalt omöjligt att hitta vettig information om på nätet. Kan inte direkt säga att jag tyckte skillnaden mot vad jag åkt på tidigare var särskilt stor.</p><p>Blåa och lättare röda, typ Glader röd för er som känner till Idre, går alldeles utmärkt, och nog med ganska så bra skär. När det blir brantare, typ backen carvingsvängen eller de svarta, och gärna lite isigt, så får jag problem med skäret, vilket får som effekt att jag lägger mig raklång i backen, då skäret släpper och skidan glider iväg. I vissa backar, typ västbranten, kan man glida riktigt långt :P</p><p></p><p>Bästa av tipsen jag läst var nog att ha tryck på stortån på dalskidan. Tvingar en att luta sig framåt. Även det här med att försöka behålla kroppen i färdriktningen kändes vettigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jaqob, post: 856420, member: 120818"] Såja, tillbaka från Idre med lite mer erfarenheter och ett antal nya krascher. Hyrde medelskidor, Head peak 69, vilka verkar vara totalt omöjligt att hitta vettig information om på nätet. Kan inte direkt säga att jag tyckte skillnaden mot vad jag åkt på tidigare var särskilt stor. Blåa och lättare röda, typ Glader röd för er som känner till Idre, går alldeles utmärkt, och nog med ganska så bra skär. När det blir brantare, typ backen carvingsvängen eller de svarta, och gärna lite isigt, så får jag problem med skäret, vilket får som effekt att jag lägger mig raklång i backen, då skäret släpper och skidan glider iväg. I vissa backar, typ västbranten, kan man glida riktigt långt :P Bästa av tipsen jag läst var nog att ha tryck på stortån på dalskidan. Tvingar en att luta sig framåt. Även det här med att försöka behålla kroppen i färdriktningen kändes vettigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor bör man hyra?
Tillbaka
Topp