Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor då?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 80896" data-attributes="member: 32948"><p><a href="http://www.freeride.nu/content/92/" target="_blank">http://www.freeride.nu/content/92/</a> här väljer du rätt längd. Sen får du välja om du ska ha breda eller smala twintips. du behöver längre och bredare om du ska ut i pudret och ska du vara i parken så kan du ka en kortare och smalare skida.</p><p></p><p>Eftersom du är tjej så antar jag att du inte åker extremt hårt eller väger över 70 pannor och inte är en väldigt muskulös åkare, (brukar stämma överensa med de flesta tjejjer, dock inte alla). Därför så tror jag du ska titta på ett par Salomon 1080, rossignol scratch FC, eller dylikt. En twintip med ca 80mm midja med andra ord. </p><p>Hade jag varit du så hade jag åkt på ungefär lika långa skidor som mig själv, också beroende på teknik och åkstil...</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 80896, member: 32948"] [URL]http://www.freeride.nu/content/92/[/URL] här väljer du rätt längd. Sen får du välja om du ska ha breda eller smala twintips. du behöver längre och bredare om du ska ut i pudret och ska du vara i parken så kan du ka en kortare och smalare skida. Eftersom du är tjej så antar jag att du inte åker extremt hårt eller väger över 70 pannor och inte är en väldigt muskulös åkare, (brukar stämma överensa med de flesta tjejjer, dock inte alla). Därför så tror jag du ska titta på ett par Salomon 1080, rossignol scratch FC, eller dylikt. En twintip med ca 80mm midja med andra ord. Hade jag varit du så hade jag åkt på ungefär lika långa skidor som mig själv, också beroende på teknik och åkstil... Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor då?
Tillbaka
Topp