Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor för 70 % pist 30 % puder/offpist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snej" data-source="post: 797190" data-attributes="member: 13307"><p>Känner att det kanske gått lite överstyr när det rekommenderas 110mm+midja till alla som tänkt sig att åka lite op.</p><p>Sant är att många väljer att åka breda skidor även i pist och lika sant är att det faktiskt fungerar väldigt bra, men när tankegången är så solklar som att skidan ska åkas 70% pist och testas lite i offpisten så börjar det nästan bli lite bisarrt med vissa rekommendationer.</p><p></p><p>När vi dessutom kan läsa att op åker på ett par "fyra år gamla Fischer" så får jag känslan (jag kan ha fel) att han inte är en jättevan skidåkare varför det återigen känns långsökt att skicka upp honom på riktigt breda skidor.</p><p></p><p>Tycker det bästa rådet hittills har handlat om 90-100 mm midja med en tämligen tvär radie (bl.a. prophet 90,100 och sentinel)</p><p></p><p>Karhu team 100 kör jag fö som telis och kan varmt rekommendera den som allround sverigeskida...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snej, post: 797190, member: 13307"] Känner att det kanske gått lite överstyr när det rekommenderas 110mm+midja till alla som tänkt sig att åka lite op. Sant är att många väljer att åka breda skidor även i pist och lika sant är att det faktiskt fungerar väldigt bra, men när tankegången är så solklar som att skidan ska åkas 70% pist och testas lite i offpisten så börjar det nästan bli lite bisarrt med vissa rekommendationer. När vi dessutom kan läsa att op åker på ett par "fyra år gamla Fischer" så får jag känslan (jag kan ha fel) att han inte är en jättevan skidåkare varför det återigen känns långsökt att skicka upp honom på riktigt breda skidor. Tycker det bästa rådet hittills har handlat om 90-100 mm midja med en tämligen tvär radie (bl.a. prophet 90,100 och sentinel) Karhu team 100 kör jag fö som telis och kan varmt rekommendera den som allround sverigeskida... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor för 70 % pist 30 % puder/offpist?
Tillbaka
Topp