Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor för 70 % pist 30 % puder/offpist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 797216" data-attributes="member: 40123"><p>För att ha roligt i pisten med tanke på 70% av ditt fokus ligger där så skulle jag tänka mig antingen Dynastar Sultan 85 eller 80. </p><p>Själv kör jag som mina pist lagg ett par Sultan 80mm (vilket jag också har kört en del offpist med). Det du säker är ju en komprimiss... De är kvicka från kant till kant och har en rolig radie på 16mm (vilket nyttjas i pist). </p><p>Som en kombiskida had jag lagt mig runt 80-90cm runt midjan. Kommer du över det så är jag ganska övertyggad på att du tappar allt för mycket i pisten (än en gång pisten). </p><p>Däremot så är det en risk med att när du väl får sug på offpisten så vill du mer där...(been there - done that)... så kanske du bör lägga dig runt 90-95mm.. Då kanske är Dynastar Mystic Rider, Mantra eller som någon nämnde Salomon Sentinel.. Det kommer en nu som heter Sultan 94 som kanske är en goding...</p><p>Som någon skriver,, ta gärna en skida som är lite längre än dig (+5-10cm) ... bättre bärighet och inte så instabil när du bränner på..</p><p></p><p>Lycka till i djungeln..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 797216, member: 40123"] För att ha roligt i pisten med tanke på 70% av ditt fokus ligger där så skulle jag tänka mig antingen Dynastar Sultan 85 eller 80. Själv kör jag som mina pist lagg ett par Sultan 80mm (vilket jag också har kört en del offpist med). Det du säker är ju en komprimiss... De är kvicka från kant till kant och har en rolig radie på 16mm (vilket nyttjas i pist). Som en kombiskida had jag lagt mig runt 80-90cm runt midjan. Kommer du över det så är jag ganska övertyggad på att du tappar allt för mycket i pisten (än en gång pisten). Däremot så är det en risk med att när du väl får sug på offpisten så vill du mer där...(been there - done that)... så kanske du bör lägga dig runt 90-95mm.. Då kanske är Dynastar Mystic Rider, Mantra eller som någon nämnde Salomon Sentinel.. Det kommer en nu som heter Sultan 94 som kanske är en goding... Som någon skriver,, ta gärna en skida som är lite längre än dig (+5-10cm) ... bättre bärighet och inte så instabil när du bränner på.. Lycka till i djungeln.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor för 70 % pist 30 % puder/offpist?
Tillbaka
Topp