vilka skidor ska jag ha?

Tompa89

Ny medlem
vilka skidor ska jag ha?
Jag har en fråga, jag tänkte köpa ett par skidor, men vet inte vilka man sa ha? jag vill ha ett par som är sköna att åka båda i pisten och utan för pisten, samt som klarar hopp och trixs, jag har precis börjat åka skidor, så vill ha ett par sköna, jag är 175 cm och väger 70 kilo typ

Senast ändrad:
vilka skidor ska jag ha?
Finns en mängd nya trådar om just detta som riktar sig till de flesta åkstilar/vikter/nivåer.

vilka skidor ska jag ha?
fan har dessa trådar redan börjat komma, du lär inte bli den sista som startar en sån här tråd.. tyvärr
jagtycker du ska ta och gå till närmaste skidbutik dom kan nog svara på alla dina frågor, och tänkasig du kan köpa skidor där också:O

mvh/L

vilka skidor ska jag ha?
Få ställen är kunniga och man måste skaffa information själv... frågor av den här typen måste få ställas utan att få diss....

Tex

vilka skidor ska jag ha?
Tompa89 sa:
Jag har en fråga, jag tänkte köpa ett par skidor, men vet inte vilka man sa ha? jag vill ha ett par som är sköna att åka båda i pisten och utan för pisten, samt som klarar hopp och trixs, jag har precis börjat åka skidor, så vill ha ett par sköna, jag är 175 cm och väger 70 kilo typ
Att hitta skidor som klarar allt är som sagt omöjligt så därför måste man först prioritera vad man vill använda sin skida mest till.
En bra pistskida bör ju vara smal och hård, en bra OP-skida bör vara bred och lång medans en parkskida framförallt bör vara mjuk, dessa är ju några av "kriterierna" och som du läser så skär det sig på många ställen.
Så vad tror Du att du kommer åka framför allt och vad prioriterar du mest?

Eftersom du vill åka en del park så är nog det bästa att utgå ifrån parkskidorna då flera av dom klarar både pist och offpist relativt bra i jämförelse hur OP-skidorna eller pistskidorna klarar dom andra åkformerna.

Då du är en väldigt ny åkare kommer du troligtvis inte känna någon större skillnad på skidor inom samma kategori, nu snackar vi då park.
Så till saken, skidor som jag tror att kommer passa dig är väl några klassiska parklagg som i och alla fall har någon tendens till att vara allround:
Dynastar troublemaker.
K2 Public Enemy.
Rossignol Scratch FS
Scott P3.
osv osv.

Då du är nybörjare och ska åka en del park bör du inte välja för långa skidor, jag skulle säga max din egen längd.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp