Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor ska jag hyra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1050752" data-attributes="member: 77701"><p>Åker du enbart pist tror jag att det smidigaste för dig är att berätta om din fysik och förmåga för personerna i uthyrningen och gå på det de rekommenderar. Vet du själv med dig att du gillar mjuka/hårda med kort/lång radie så var tydlig med det, men annars tror jag du kommer få bra lagg vilket som. Det brukar även gå att byta under veckan om man skulle vara missnöjd/fått en skida som inte passar åkstilen.</p><p></p><p>De flesta uthyrningar plockar ju in nya lagg inför varje säsong, och särskilt så här i början bör de ju vara fräscha och fina. Finns gott om modeller på pistlagg för medelgoda till duktiga åkare hos alla tillverkare (och uthyrare), men vilka märken som finns hos vilka uthyrare vet en ju inte alltid i förväg, så att snöa in på en viss skida tror jag bara är en nackdel i det här fallet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1050752, member: 77701"] Åker du enbart pist tror jag att det smidigaste för dig är att berätta om din fysik och förmåga för personerna i uthyrningen och gå på det de rekommenderar. Vet du själv med dig att du gillar mjuka/hårda med kort/lång radie så var tydlig med det, men annars tror jag du kommer få bra lagg vilket som. Det brukar även gå att byta under veckan om man skulle vara missnöjd/fått en skida som inte passar åkstilen. De flesta uthyrningar plockar ju in nya lagg inför varje säsong, och särskilt så här i början bör de ju vara fräscha och fina. Finns gott om modeller på pistlagg för medelgoda till duktiga åkare hos alla tillverkare (och uthyrare), men vilka märken som finns hos vilka uthyrare vet en ju inte alltid i förväg, så att snöa in på en viss skida tror jag bara är en nackdel i det här fallet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor ska jag hyra
Tillbaka
Topp