Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor ska jag välja? Är dessa sköna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Smalled" data-source="post: 100712" data-attributes="member: 47414"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag är i skidköpartagen och jag behöver lite tips. Jag är 180 cm över marken 80 kg lätt och åker 90% pist, gärna hårt!</p><p>Jag har tidigare åkt på Nordica N9.1 men jag känner att jag vill gå över till ännu agresivare sväng, med dom gamla blev lite för få i varje backe! Dom hade en radie på 15,5m.</p><p></p><p>Skidorna som jag tittar på är Salomon EQ 10 SC Pilot, är det någon som har testat dessa? Jag skulle väl kunna köra dessa i 165 cm men jag tänkte gå upp till 170 för att få lite större radie (12,9m). För övrigt så kan jag säga att jag tycker dessa har helrätt design!</p><p></p><p>Jag har även tittat på Fischer (RC4?) som verkar vara en likvärdig skida men lite billigare.</p><p></p><p>Om ni har några erfarenheter av dessa skidor skriv gärna något :o) Det kanske är någon som provkört Salomon Streetracer som är modellen under EQ 10 SC Pilot.</p><p></p><p>Tack för hjälpen,</p><p></p><p>Mvh Petter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Smalled, post: 100712, member: 47414"] Hej, Jag är i skidköpartagen och jag behöver lite tips. Jag är 180 cm över marken 80 kg lätt och åker 90% pist, gärna hårt! Jag har tidigare åkt på Nordica N9.1 men jag känner att jag vill gå över till ännu agresivare sväng, med dom gamla blev lite för få i varje backe! Dom hade en radie på 15,5m. Skidorna som jag tittar på är Salomon EQ 10 SC Pilot, är det någon som har testat dessa? Jag skulle väl kunna köra dessa i 165 cm men jag tänkte gå upp till 170 för att få lite större radie (12,9m). För övrigt så kan jag säga att jag tycker dessa har helrätt design! Jag har även tittat på Fischer (RC4?) som verkar vara en likvärdig skida men lite billigare. Om ni har några erfarenheter av dessa skidor skriv gärna något :o) Det kanske är någon som provkört Salomon Streetracer som är modellen under EQ 10 SC Pilot. Tack för hjälpen, Mvh Petter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor ska jag välja? Är dessa sköna?
Tillbaka
Topp