Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor ska jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5275" data-attributes="member: 10565"><p>Jag köpte ett par Rossignol Bandit xXx 188 den här säsongen och det är det roligaste jag åkt på. När man väl vant sig vid denna lite bredare skida (det tar ett tag innan man lär sig att kanta)är den hur sjysst som helst. Den funkar i pisten (när det är mjukt i pisten är den suverän, man flyter liksom fram lite som på snowboard), men eftersom skidan är väldigt mjuk fladdrar det lite när det är hårt, men det funkar, absolut. Jag åkte mest pist förut av den enkla anledningen att det gick att åka fortare där och jag var rätt sopig utanför pisten överhuvudtaget. Men med mina xXx:or skövlar jag fram med storslalomsvängar oavsett underlag.</p><p>Jag har bara testat xXx:an och det är helt klart en bra skida, dessutom är den rätt fräck. MEN jag tror inte att det spelar någon större roll vilken "fatski" du väljer jag tror att du blir nöjd med vilken du än väljer, de flesta verkar iallafall nöjda med sina "fatskiis" oavsett modell. Det som kan vara bra med xXx:an är, att jag tror att den är lättare än andra men jag har inte superkoll om det verkligen är så. Vilken du än väljer se till att du inte får styva och tunga racebindningar påmonterade. Fånigt att sabba skidans egenskaper, om skidtillverkarna vill att deras skidor ska vara tunga och vridstyva gör de skidorna tunga och vridstyva.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5275, member: 10565"] Jag köpte ett par Rossignol Bandit xXx 188 den här säsongen och det är det roligaste jag åkt på. När man väl vant sig vid denna lite bredare skida (det tar ett tag innan man lär sig att kanta)är den hur sjysst som helst. Den funkar i pisten (när det är mjukt i pisten är den suverän, man flyter liksom fram lite som på snowboard), men eftersom skidan är väldigt mjuk fladdrar det lite när det är hårt, men det funkar, absolut. Jag åkte mest pist förut av den enkla anledningen att det gick att åka fortare där och jag var rätt sopig utanför pisten överhuvudtaget. Men med mina xXx:or skövlar jag fram med storslalomsvängar oavsett underlag. Jag har bara testat xXx:an och det är helt klart en bra skida, dessutom är den rätt fräck. MEN jag tror inte att det spelar någon större roll vilken "fatski" du väljer jag tror att du blir nöjd med vilken du än väljer, de flesta verkar iallafall nöjda med sina "fatskiis" oavsett modell. Det som kan vara bra med xXx:an är, att jag tror att den är lättare än andra men jag har inte superkoll om det verkligen är så. Vilken du än väljer se till att du inte får styva och tunga racebindningar påmonterade. Fånigt att sabba skidans egenskaper, om skidtillverkarna vill att deras skidor ska vara tunga och vridstyva gör de skidorna tunga och vridstyva. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor ska jag välja?
Tillbaka
Topp