Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor ska jag välja
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rodge1968" data-source="post: 1043678" data-attributes="member: 149356"><p>Jag har lite svårt att välja vad som kan passa mig mest?</p><p></p><p>Åker idag på Atomic Metron 9 som jag är ganska nöjd med. Det funkar till både långa och lite snävare svängar och är hyfsat stabila i högra fart. Jag väger 90kg och skidorna är 170cm långa.</p><p></p><p>De jag har tittat på är</p><p>HEAD Supershape Rally</p><p>Rossignol Radical 9 SL</p><p>Fischer RC Superrace SC</p><p>Fischer Progressor 900</p><p></p><p>Jag är väl på en skala 1-10 runt 7, åker alla nedfarter men föredrar hellre hög fart i blå-röd backe och varierande kort och lång sväng. Är lite försiktig i och med en 20 år gammal korsbandskada i båda knälederna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rodge1968, post: 1043678, member: 149356"] Jag har lite svårt att välja vad som kan passa mig mest? Åker idag på Atomic Metron 9 som jag är ganska nöjd med. Det funkar till både långa och lite snävare svängar och är hyfsat stabila i högra fart. Jag väger 90kg och skidorna är 170cm långa. De jag har tittat på är HEAD Supershape Rally Rossignol Radical 9 SL Fischer RC Superrace SC Fischer Progressor 900 Jag är väl på en skala 1-10 runt 7, åker alla nedfarter men föredrar hellre hög fart i blå-röd backe och varierande kort och lång sväng. Är lite försiktig i och med en 20 år gammal korsbandskada i båda knälederna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor ska jag välja
Tillbaka
Topp