Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor ska jag välja
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rodge1968" data-source="post: 1044019" data-attributes="member: 149356"><p>Ang. längd så har du säkert helt rätt GoranC, det jag måste ta hänsyn till är ändå mina knän som inte är glada när de utsätts för vridning. Jag befarar att med en längre skida så är risken något större att de får en vridning än med en kortare. Inga problem så länge som man kör ren carving, men fastnar man så blir det klart större moment. Därför tror jag mer på 176 för min del.</p><p></p><p>Så om jag fattat det rätt: RTM 81 är lätt att svänga, stabil som tusan i högre fart, bär bättre i uppkörda pister, svänger mer än vad radien gör anspråk till, helt enkelt en superskida som passa för all pist åkning?</p><p></p><p>:D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rodge1968, post: 1044019, member: 149356"] Ang. längd så har du säkert helt rätt GoranC, det jag måste ta hänsyn till är ändå mina knän som inte är glada när de utsätts för vridning. Jag befarar att med en längre skida så är risken något större att de får en vridning än med en kortare. Inga problem så länge som man kör ren carving, men fastnar man så blir det klart större moment. Därför tror jag mer på 176 för min del. Så om jag fattat det rätt: RTM 81 är lätt att svänga, stabil som tusan i högre fart, bär bättre i uppkörda pister, svänger mer än vad radien gör anspråk till, helt enkelt en superskida som passa för all pist åkning? :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor ska jag välja
Tillbaka
Topp