Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor ska jag välja
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1044063" data-attributes="member: 138899"><p>Vridning i knät undviks genom att köra fort och tufft.</p><p>Trillar du då så löser bindningarna ut som dom skall, framförallt när man går på högre dinskala. Det är garanterat 12 din på skidorna du kommer köpa.</p><p>Mesåkning och långsamma fall skapar vridning då bindningarna inte löser ut. Så skidlängden spelar ingen roll för det. Snarare att en längre skida blir stabilare och mindre risk för vridningar.</p><p>Jag kan inte påminna mig att jag fått ett endaste felskär eller släpp på is med mina RTM och dom är snabba nog i svängen. Vill jag svänga mer åker jag på ett par 167 cm långa Volant copper med 13 m radie. Dom går det svänga mycket med. Men det blir lite tråkigt efter en halv dag.</p><p>Men det är klart, när man passerat 50 så verkar man bli mer tillfreds med skidor med lite större radie.</p><p></p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1044063, member: 138899"] Vridning i knät undviks genom att köra fort och tufft. Trillar du då så löser bindningarna ut som dom skall, framförallt när man går på högre dinskala. Det är garanterat 12 din på skidorna du kommer köpa. Mesåkning och långsamma fall skapar vridning då bindningarna inte löser ut. Så skidlängden spelar ingen roll för det. Snarare att en längre skida blir stabilare och mindre risk för vridningar. Jag kan inte påminna mig att jag fått ett endaste felskär eller släpp på is med mina RTM och dom är snabba nog i svängen. Vill jag svänga mer åker jag på ett par 167 cm långa Volant copper med 13 m radie. Dom går det svänga mycket med. Men det blir lite tråkigt efter en halv dag. Men det är klart, när man passerat 50 så verkar man bli mer tillfreds med skidor med lite större radie. /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilka skidor ska jag välja
Tillbaka
Topp