Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor ska jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lala98" data-source="post: 1063945" data-attributes="member: 155200"><p>Hej!</p><p>Jag är en tjej, snart 17 år, som har åkt slalom sen jag var 4 år gammal. Brukar åka i medeltal vartannat år. Jag har alltid åkt med helt vanliga slalomskidor, och bara kört i backen. Är även väldigt snabb i backen.</p><p>Nu är det så att jag testade en kompis snowblades i våras, och tyckte det var skitkul att åka ut i skogen med. Så nu vet jag inte hurdana skidor jag vill ha? Är intresserad av att köra i backen och även ut i skogen och små hopp, men inte stora hopp och tricks. Jag tycker vanliga skidor är lite klumpigt att åka ut i skogen med, men snowblades är ju inte heller bra i backen. Så vad ska man välja? Är ett par kortare twintips/vanliga skidor bra eller ett par längre blades? Har ni några bra tips? Motivera gärna. De blades jag testade var kanske 90cm långa. Jag är 174cm lång, väger 57kg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lala98, post: 1063945, member: 155200"] Hej! Jag är en tjej, snart 17 år, som har åkt slalom sen jag var 4 år gammal. Brukar åka i medeltal vartannat år. Jag har alltid åkt med helt vanliga slalomskidor, och bara kört i backen. Är även väldigt snabb i backen. Nu är det så att jag testade en kompis snowblades i våras, och tyckte det var skitkul att åka ut i skogen med. Så nu vet jag inte hurdana skidor jag vill ha? Är intresserad av att köra i backen och även ut i skogen och små hopp, men inte stora hopp och tricks. Jag tycker vanliga skidor är lite klumpigt att åka ut i skogen med, men snowblades är ju inte heller bra i backen. Så vad ska man välja? Är ett par kortare twintips/vanliga skidor bra eller ett par längre blades? Har ni några bra tips? Motivera gärna. De blades jag testade var kanske 90cm långa. Jag är 174cm lång, väger 57kg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor ska jag välja?
Tillbaka
Topp