Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor som skidlärare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 227210" data-attributes="member: 15091"><p>Jobbar själv som skidlärare och har vart på lite olika ställen. Dock inte i Österrike men jag vet att Österrikarna överlag är väldigt faschinerade av racing och carving, och pisterna kan ju bli några mil långa, så en grym pistskida är bra att ha. Men samtidigt vill du ha en kul skida att åka med på dina lediga dagar, förhoppningsvis i djupt puder. Faktum är att du kommer att få kompromissa på något sätt, om du bara ska ha en skida. </p><p></p><p>I Jackson Hole hade jag ett par Head iXRC 1200 SW 177 cm samt ett par Ross B4 185 cm, kompletterade varann perfekt. Många skidlärare åkte runt på hybrider (Head Monster, Völkl AC4, Nordica HotRod, Ross B2 m.fl.) och de hade inte i närheten av så kul som jag hade i puder med mina B4 eller i pisten/puckeln med mina Head.</p><p></p><p>Vad det gäller pjäxor, gå till en bootfitter och få vad som passar just din fot.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 227210, member: 15091"] Jobbar själv som skidlärare och har vart på lite olika ställen. Dock inte i Österrike men jag vet att Österrikarna överlag är väldigt faschinerade av racing och carving, och pisterna kan ju bli några mil långa, så en grym pistskida är bra att ha. Men samtidigt vill du ha en kul skida att åka med på dina lediga dagar, förhoppningsvis i djupt puder. Faktum är att du kommer att få kompromissa på något sätt, om du bara ska ha en skida. I Jackson Hole hade jag ett par Head iXRC 1200 SW 177 cm samt ett par Ross B4 185 cm, kompletterade varann perfekt. Många skidlärare åkte runt på hybrider (Head Monster, Völkl AC4, Nordica HotRod, Ross B2 m.fl.) och de hade inte i närheten av så kul som jag hade i puder med mina B4 eller i pisten/puckeln med mina Head. Vad det gäller pjäxor, gå till en bootfitter och få vad som passar just din fot. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor som skidlärare?
Tillbaka
Topp