Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor till Toppturer?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 621597" data-attributes="member: 14453"><p>Shit, osis chrtur, det där hör nog inte till vanligheterna?</p><p></p><p>Jag måste säga att min Dynafit-setup börjar kännas mer och mer allround och pålitlig. Jag har haft bindningarna i några år nu och förtroendet bara växer (gamla FT10). I början var tanken att man skulle åka lite restriktivt och nästan bara på topptur. Med tiden har det blivit fler och fler dagar i liftsystem och återhållsamheten i åkstil är mer eller mindre bortblåst. Det börjar kännas som att det skall ganska mkt till för att köra sönder bindningen. (Kommer väl sluta med det såsmåningom men än så länge inga problem.)</p><p></p><p>Var ner en vecka till Schweiz i början på Feb och det blev bara bombande upp och ner i liftsystem pga bra snö. Inga turer alls och jag kände aldrig att jag var fel utrustad.</p><p></p><p>197cm, 85kg, Coomba-188/Dynafit-FT10.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 621597, member: 14453"] Shit, osis chrtur, det där hör nog inte till vanligheterna? Jag måste säga att min Dynafit-setup börjar kännas mer och mer allround och pålitlig. Jag har haft bindningarna i några år nu och förtroendet bara växer (gamla FT10). I början var tanken att man skulle åka lite restriktivt och nästan bara på topptur. Med tiden har det blivit fler och fler dagar i liftsystem och återhållsamheten i åkstil är mer eller mindre bortblåst. Det börjar kännas som att det skall ganska mkt till för att köra sönder bindningen. (Kommer väl sluta med det såsmåningom men än så länge inga problem.) Var ner en vecka till Schweiz i början på Feb och det blev bara bombande upp och ner i liftsystem pga bra snö. Inga turer alls och jag kände aldrig att jag var fel utrustad. 197cm, 85kg, Coomba-188/Dynafit-FT10. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor till Toppturer?
Tillbaka
Topp