Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor till Toppturer?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 622342" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=45343]@chrtur[/USER]</p><p>Jag har omkring 20 dagar med mina Dynafit FT12 och Titan både i alperna och på hemmaplan i Dalarna. Visst kan jag skönja en viss förslitning på pjäxan men inget som påverkar åkningen varken uppför eller utför.</p><p></p><p>Det ser ut som dina skador på pjäxan beror på att bindningen inte suttit helt fast i skon utan att piggarna halkat i och ur och även nött på plasten. En lurig sak med Dynafitbindningen (åtminstone mina FT12) är de olika låslägena på tådelen. </p><p></p><p>Enligt instruktionsboken ska man bara klicka i för utförsåkning, inte en chans att detta fungerar för mig och lite tuffare åkning. Jag måste lyfta upp spaken vid tådelen till låsläge 1 (det finns ytterligare 2) annars riskerar jag att mer eller mindre kliva ur bidningen. Med låsläge 1 har jag hitentills inte fått någon tjuvutlösning och när det verkligen behövs löser bindningen ut (vilket jag testat den hårda vägen ...).</p><p></p><p>I gångläge måste jag köra med låsläge 2 för att inte trampa ur vid kickturns och liknande aktiviteter ...</p><p></p><p>Med ovanstående inställningar har jag inte haft några problem med bindningarna överhuvudtaget, innan jag fattade det där med låslägena var det lite instabilt!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 622342, member: 13863"] [USER=45343]@chrtur[/USER] Jag har omkring 20 dagar med mina Dynafit FT12 och Titan både i alperna och på hemmaplan i Dalarna. Visst kan jag skönja en viss förslitning på pjäxan men inget som påverkar åkningen varken uppför eller utför. Det ser ut som dina skador på pjäxan beror på att bindningen inte suttit helt fast i skon utan att piggarna halkat i och ur och även nött på plasten. En lurig sak med Dynafitbindningen (åtminstone mina FT12) är de olika låslägena på tådelen. Enligt instruktionsboken ska man bara klicka i för utförsåkning, inte en chans att detta fungerar för mig och lite tuffare åkning. Jag måste lyfta upp spaken vid tådelen till låsläge 1 (det finns ytterligare 2) annars riskerar jag att mer eller mindre kliva ur bidningen. Med låsläge 1 har jag hitentills inte fått någon tjuvutlösning och när det verkligen behövs löser bindningen ut (vilket jag testat den hårda vägen ...). I gångläge måste jag köra med låsläge 2 för att inte trampa ur vid kickturns och liknande aktiviteter ... Med ovanstående inställningar har jag inte haft några problem med bindningarna överhuvudtaget, innan jag fattade det där med låslägena var det lite instabilt! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor till Toppturer?
Tillbaka
Topp