Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor tror ni skulle passa mej?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 232942" data-attributes="member: 12483"><p>På filmen åker du ju mest stora svängar. 175-180 cm tror jag är ok för dig för allroundåkning. Dom blir ganska allsidiga, framför allt stabila på hårt underlag. </p><p></p><p>Följande hittade jag hos Conrad till mkt bra priser (sk "Ausluf Set"):</p><p>Fischer RC4 World Cup RC + Fischer FR13/17 05/06 175 cm .</p><p>Völkl Racetiger RC + Marker LT Easy 05/06 178 cm</p><p>K2 Moto GS Comp + Marker M1400 Comp Piston 176 eller 181, har klämt på ett par, kändes ok.</p><p>Völkl P60 GC Racing Motion LT Easystep finns dock bara i 172 cm, kanske lite för korta åt dig.</p><p>Det här är s k Race-carvers, dvs butiksracers. Orkar man (eller är tung nog) böja ut dom är dom dock fantastiska friåknigslagg för piståkning. </p><p>Ross 8X finns där också men men den är snäppet under dom ovan, ev ngt mjukare. </p><p></p><p>Sen har du ju som tidigare nämnts Slalom-carvers med radie 11-14 m, L ca 160-165 cm, men här blir användningområdet något smalare.</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 232942, member: 12483"] På filmen åker du ju mest stora svängar. 175-180 cm tror jag är ok för dig för allroundåkning. Dom blir ganska allsidiga, framför allt stabila på hårt underlag. Följande hittade jag hos Conrad till mkt bra priser (sk "Ausluf Set"): Fischer RC4 World Cup RC + Fischer FR13/17 05/06 175 cm . Völkl Racetiger RC + Marker LT Easy 05/06 178 cm K2 Moto GS Comp + Marker M1400 Comp Piston 176 eller 181, har klämt på ett par, kändes ok. Völkl P60 GC Racing Motion LT Easystep finns dock bara i 172 cm, kanske lite för korta åt dig. Det här är s k Race-carvers, dvs butiksracers. Orkar man (eller är tung nog) böja ut dom är dom dock fantastiska friåknigslagg för piståkning. Ross 8X finns där också men men den är snäppet under dom ovan, ev ngt mjukare. Sen har du ju som tidigare nämnts Slalom-carvers med radie 11-14 m, L ca 160-165 cm, men här blir användningområdet något smalare. /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor tror ni skulle passa mej?
Tillbaka
Topp