Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1338385" data-attributes="member: 33485"><p>Mirus cor, formula och the blade är kul skidor. Framför allt i lägre farter på mindre berg eller kullar. Jag har själv en blade (och pjäxor runt 140 Flex) som allroundskida på lokala kullar och/eller när jag åker med barnen. Oerhört underhållande men ingen av ovan nämnda vill hålla skär i högre farter, vilket de inte heller är gjorda för och jag är extremt skeptisk till att jag hade lyckats hålla ihop en så mjuk skida med så kort radie i hög fart ändå.</p><p></p><p>Nya qst är mer allsidiga utan att bli tråkiga i lägre farter. Låter som att det skulle kunna vara ett vettigt alternativ beroende på hur mycket du och ditt knä orkar jobba.</p><p></p><p>Med det sagt saknar jag också ett korsband och de snällaste skidor jag vet för knän har lång radie, medel Flex och tillräckligt med dämpning för att kännas döda i allt annat än det högre fartregistret</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1338385, member: 33485"] Mirus cor, formula och the blade är kul skidor. Framför allt i lägre farter på mindre berg eller kullar. Jag har själv en blade (och pjäxor runt 140 Flex) som allroundskida på lokala kullar och/eller när jag åker med barnen. Oerhört underhållande men ingen av ovan nämnda vill hålla skär i högre farter, vilket de inte heller är gjorda för och jag är extremt skeptisk till att jag hade lyckats hålla ihop en så mjuk skida med så kort radie i hög fart ändå. Nya qst är mer allsidiga utan att bli tråkiga i lägre farter. Låter som att det skulle kunna vara ett vettigt alternativ beroende på hur mycket du och ditt knä orkar jobba. Med det sagt saknar jag också ett korsband och de snällaste skidor jag vet för knän har lång radie, medel Flex och tillräckligt med dämpning för att kännas döda i allt annat än det högre fartregistret [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor?
Tillbaka
Topp