Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1338427" data-attributes="member: 99032"><p>Visst är det så.Men säg den skidtestare som påstår att en SG eller DH-skida är fladdrig...</p><p></p><p>Det är sällan i det ovan nämnda sammanhanget begreppet fladdrig används, som jag vänder mig mot. Rykande färskt exempel i testet av Blossomlaggen som publicerades idag. Två av testarna nämner just fladdrig i sammanhanget när man ökar fart och last. Vad då fladdrig? Börjar de svänga okontrollerat? Oscillerande svängar?</p><p></p><p>Till testarnas försvar ska jag säga att de är också tydliga med att skidorna sviker under högre fart och last, precis som jag menar att böj- och/eller vridmjuka skidor ofta tenderar att göra. Men att det skulle leda till att de på nåt vis ska fladdra i det sammanhanget har jag riktigt svårt att greppa.</p><p></p><p>Tror mer att det är fråga om en mytbildning här, att mjuka lagg blir fladdriga, som har hamnat i ekokammaren....</p><p></p><p>Edit to add: sorry TS för off-topic. Jag stoppar här och hoppas att du framöver får fler goda råd!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1338427, member: 99032"] Visst är det så.Men säg den skidtestare som påstår att en SG eller DH-skida är fladdrig... Det är sällan i det ovan nämnda sammanhanget begreppet fladdrig används, som jag vänder mig mot. Rykande färskt exempel i testet av Blossomlaggen som publicerades idag. Två av testarna nämner just fladdrig i sammanhanget när man ökar fart och last. Vad då fladdrig? Börjar de svänga okontrollerat? Oscillerande svängar? Till testarnas försvar ska jag säga att de är också tydliga med att skidorna sviker under högre fart och last, precis som jag menar att böj- och/eller vridmjuka skidor ofta tenderar att göra. Men att det skulle leda till att de på nåt vis ska fladdra i det sammanhanget har jag riktigt svårt att greppa. Tror mer att det är fråga om en mytbildning här, att mjuka lagg blir fladdriga, som har hamnat i ekokammaren.... Edit to add: sorry TS för off-topic. Jag stoppar här och hoppas att du framöver får fler goda råd! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor?
Tillbaka
Topp