Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1338429" data-attributes="member: 176039"><p>Oj här har man varit frånvarande ett dygn o mycket har hänt( skrivits).</p><p> Gällande knän så tror jag inte mina brister på korsband har så stor betydelse för prestandan. Men årets nyhet(eller nåja årets diagnos-nyhet) artrosen bidrar nog mer. Sökte vård i mars då jag trodde mitt lille korsband givit sig på ledbandet då jag efter x veckor i backen knappt kunde gå, men tydligen var det ett sk reservdelsproblem i stället. Då man dras ned konstant värk vill man inte ligga och pressa på lika mycket. Det straffar sig-Speciellt dan efter. Dessutom är ett av mina personlighetsdrag är comfortsökande.</p><p></p><p>Gällande skidor som fladdrar: nu har jag inte nån expertis i vad som händer i dem men vissa skidor kan ge ett intryck att fladdra i höga hastigheter. Nu avser jag inte det vad jag tror killarna i kitzbuhle upplever,utan de e väl spetsarna som wobblar. Å de e inte speciellt najs. Säkert en combo av åkare, underlag fart o skida. Men detta har jag upplevt Och kallar det fladdrig tills bättre ord dyker upp. Men jag pratar mer o bättre än skriver.</p><p></p><p>Gällande att dela skidor med karlsloken e de möjligt men ett dåligt alternativ. Vi har olika behov o preferenser. Men vi har faktiskt möjlighet att dela på rätt mycket, kläder, skor cyklar, skidor, brädor etc. Så om man är ekonomiskt lagd så kommer här ett äktenskapstips; sök efter en partner i din egen storlek.</p><p></p><p>Tror inte det finns en enda videosnutt på när jag åker. Vi jobbar inte så. Men förstår poängen så det borde kanske åtgärdas.</p><p></p><p>Till saken, altså skidorna.</p><p>Då jag köpte Santa Ana så valde jag mellan dem o Line Blade. Ana blev det då å tror ännu att Blade kanske inte e den jag söker idag heller.</p><p></p><p>Det verkar som qst endå ändrat en del. Kanske man borde testa den nya varianten innan man trycker köp. Det är ju en endå en modell som hittas att hyra överallt (?). Funderar nu om de blir lite breda med sina 94 cm. De blir ju endå rätt mycket skida</p><p></p><p>Har aldrig åkt på extrem skidor. Det kan vara en brist. Har dock haft en extrembräda jag gillade i tiderna. Eftersom min främsta åkning sker i Finland el alperna så hittas den rätt sällan där. Men ska läsa på.</p><p></p><p>Fler modeller att läsa på om mottages tacksamt. Eller andra råd för den delen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1338429, member: 176039"] Oj här har man varit frånvarande ett dygn o mycket har hänt( skrivits). Gällande knän så tror jag inte mina brister på korsband har så stor betydelse för prestandan. Men årets nyhet(eller nåja årets diagnos-nyhet) artrosen bidrar nog mer. Sökte vård i mars då jag trodde mitt lille korsband givit sig på ledbandet då jag efter x veckor i backen knappt kunde gå, men tydligen var det ett sk reservdelsproblem i stället. Då man dras ned konstant värk vill man inte ligga och pressa på lika mycket. Det straffar sig-Speciellt dan efter. Dessutom är ett av mina personlighetsdrag är comfortsökande. Gällande skidor som fladdrar: nu har jag inte nån expertis i vad som händer i dem men vissa skidor kan ge ett intryck att fladdra i höga hastigheter. Nu avser jag inte det vad jag tror killarna i kitzbuhle upplever,utan de e väl spetsarna som wobblar. Å de e inte speciellt najs. Säkert en combo av åkare, underlag fart o skida. Men detta har jag upplevt Och kallar det fladdrig tills bättre ord dyker upp. Men jag pratar mer o bättre än skriver. Gällande att dela skidor med karlsloken e de möjligt men ett dåligt alternativ. Vi har olika behov o preferenser. Men vi har faktiskt möjlighet att dela på rätt mycket, kläder, skor cyklar, skidor, brädor etc. Så om man är ekonomiskt lagd så kommer här ett äktenskapstips; sök efter en partner i din egen storlek. Tror inte det finns en enda videosnutt på när jag åker. Vi jobbar inte så. Men förstår poängen så det borde kanske åtgärdas. Till saken, altså skidorna. Då jag köpte Santa Ana så valde jag mellan dem o Line Blade. Ana blev det då å tror ännu att Blade kanske inte e den jag söker idag heller. Det verkar som qst endå ändrat en del. Kanske man borde testa den nya varianten innan man trycker köp. Det är ju en endå en modell som hittas att hyra överallt (?). Funderar nu om de blir lite breda med sina 94 cm. De blir ju endå rätt mycket skida Har aldrig åkt på extrem skidor. Det kan vara en brist. Har dock haft en extrembräda jag gillade i tiderna. Eftersom min främsta åkning sker i Finland el alperna så hittas den rätt sällan där. Men ska läsa på. Fler modeller att läsa på om mottages tacksamt. Eller andra råd för den delen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor?
Tillbaka
Topp