Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1338516" data-attributes="member: 176039"><p>Om jag har. Både en lättare, dvs mindre metall och en mer lätt-åkt.</p><p>Överlag e jag sen gammalt lite skeptisk till völkl, tycker de varit lite väl mycket tysk ingenjörs-stål för mig. Men givetvis kan jag ju ändra mig. Kollade på blaze, o de du länkade lät ju inte skämmas för priset. Men 179 känns lite långt skulle hellre nog lägga mig på 172 med tanke på vad jag försöker uppnå.</p><p>Men jag carvar nog inte på några 114 i pisten -då är nog snön väldigt smör-lik o nypreparerad. Har ju just krängt ut Nordica La Nina på 114cm, men de är väl få som påstått dem lättåkta. </p><p>[USER=144594]@Radler[/USER] de brukar ha lite lån å hyr skidor i skidshoppen i ruka, har bara utnyttjat det på brädor, aldrig sett nått intressant där.</p><p>Santa ana finns i massa bredder o även som rando-skida så utan vidare kunde man ju ta o testa nån lättare o smalare, men kanske främst för att den e så snygg.</p><p></p><p>[USER=193214]@blaubear[/USER] ja de börjar bli en lång tråd, förståeligt man inte orkar plöja hela. Men kan bekräfta knäproblem. Saknar vänsterkorsband o har nu även diagnostiserad artros i det knät. Samt lite piller pulver o träningsprogram. Äger ett par atomic sl skidor, som tas fram då manchestern e kall o fin. I praktiken åker de mer skidbox än snö. Behöver nog inte uppdatera dem. Har dessutom ett par puderplankor på 115mm att åka då snön e djup, även det i praktiken väldigt sällan. Det är nått mellan dem jag söker, tänker ngt mellan 85-92 som riktmärke.</p><p>Klart det finns riktigt bra blå backar men de finns även de som mer är transporter förklädda i blå-kläder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1338516, member: 176039"] Om jag har. Både en lättare, dvs mindre metall och en mer lätt-åkt. Överlag e jag sen gammalt lite skeptisk till völkl, tycker de varit lite väl mycket tysk ingenjörs-stål för mig. Men givetvis kan jag ju ändra mig. Kollade på blaze, o de du länkade lät ju inte skämmas för priset. Men 179 känns lite långt skulle hellre nog lägga mig på 172 med tanke på vad jag försöker uppnå. Men jag carvar nog inte på några 114 i pisten -då är nog snön väldigt smör-lik o nypreparerad. Har ju just krängt ut Nordica La Nina på 114cm, men de är väl få som påstått dem lättåkta. [USER=144594]@Radler[/USER] de brukar ha lite lån å hyr skidor i skidshoppen i ruka, har bara utnyttjat det på brädor, aldrig sett nått intressant där. Santa ana finns i massa bredder o även som rando-skida så utan vidare kunde man ju ta o testa nån lättare o smalare, men kanske främst för att den e så snygg. [USER=193214]@blaubear[/USER] ja de börjar bli en lång tråd, förståeligt man inte orkar plöja hela. Men kan bekräfta knäproblem. Saknar vänsterkorsband o har nu även diagnostiserad artros i det knät. Samt lite piller pulver o träningsprogram. Äger ett par atomic sl skidor, som tas fram då manchestern e kall o fin. I praktiken åker de mer skidbox än snö. Behöver nog inte uppdatera dem. Har dessutom ett par puderplankor på 115mm att åka då snön e djup, även det i praktiken väldigt sällan. Det är nått mellan dem jag söker, tänker ngt mellan 85-92 som riktmärke. Klart det finns riktigt bra blå backar men de finns även de som mer är transporter förklädda i blå-kläder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka skidor?
Tillbaka
Topp