Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 37048" data-attributes="member: 13863"><p>Det har aldrig tidigare funnits så mycket bra friåkningsskidor att välja på, valet är inte lätt. Samtidigt är kvaliteten på i stort sett alla skidor så hög att risken att välja helt fel är liten.</p><p></p><p>De senaste åren har jag gått från Salomon X-Screm (68 midja) till Volant Power Karve (73 midja) till nu i år Head Monster i.M 85 (85 midja) och kan inte annat än häpna över hur fantastiskt bra dagens skidor är, eller är det så att jag blivit bättre? Troligtvis en kombination, men med mina Monster 85 åker jag snabbare och säkrare på alla underlag än vad jag gjort tidigare. Fascinerande är hur bra en feting som Monster 85 fungerar i pist. Går klockrent på skär oberoende av hastighet och underlag, riktigt roligt att dra på i hög fart genom uppåkt slasksnö när de flesta andra gett upp för länge sedan...</p><p></p><p>När jag valde skidor i vinter var en midja på omkring 85 mm självklart (och jag ångrar det inte), i första hand har jag funderat på Völk G4, Atomic R:EX, Rossignol Bandit XXX och Head Monster i.M 85. Att det i slutänden blev Head är mest en tillfällighet. Som hjälp i ditt val föreslår jag att du tar en titt på 2planks test <a href="http://www.2plank.com/skidtest_02-03/testet.asp" target="_blank">http://www.2plank.com/skidtest_02-03/testet.asp</a> samt skidrecensionerna här på Freeride! (Observera att 2planks test är gjord i samarbete med Alpingaraget vilket kan färga resultatet.)</p><p></p><p>Var inte rädd för att gå upp i midjemått (på skidan)! Inom kort är 85 mm midja standard för friåkningsskidor, tro mig!</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 37048, member: 13863"] Det har aldrig tidigare funnits så mycket bra friåkningsskidor att välja på, valet är inte lätt. Samtidigt är kvaliteten på i stort sett alla skidor så hög att risken att välja helt fel är liten. De senaste åren har jag gått från Salomon X-Screm (68 midja) till Volant Power Karve (73 midja) till nu i år Head Monster i.M 85 (85 midja) och kan inte annat än häpna över hur fantastiskt bra dagens skidor är, eller är det så att jag blivit bättre? Troligtvis en kombination, men med mina Monster 85 åker jag snabbare och säkrare på alla underlag än vad jag gjort tidigare. Fascinerande är hur bra en feting som Monster 85 fungerar i pist. Går klockrent på skär oberoende av hastighet och underlag, riktigt roligt att dra på i hög fart genom uppåkt slasksnö när de flesta andra gett upp för länge sedan... När jag valde skidor i vinter var en midja på omkring 85 mm självklart (och jag ångrar det inte), i första hand har jag funderat på Völk G4, Atomic R:EX, Rossignol Bandit XXX och Head Monster i.M 85. Att det i slutänden blev Head är mest en tillfällighet. Som hjälp i ditt val föreslår jag att du tar en titt på 2planks test [URL]http://www.2plank.com/skidtest_02-03/testet.asp[/URL] samt skidrecensionerna här på Freeride! (Observera att 2planks test är gjord i samarbete med Alpingaraget vilket kan färga resultatet.) Var inte rädd för att gå upp i midjemått (på skidan)! Inom kort är 85 mm midja standard för friåkningsskidor, tro mig! That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor
Tillbaka
Topp