Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka skydd behövs?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 238429" data-attributes="member: 59533"><p>HELT fel här CustomX. Hela ideen med handledsskydd är just att du ska få brottet högre upp på armen istället ( ren benpipa ). Självklart är det bara bra om det skyddar så du inte får något brott alls. Men det är mycket bättre att få brotten rakt på armen istället för i en led. </p><p>Ledbrott är MYCKET mer komplicerade och orsakar förrutom problem med ledband mm problem med rörlighet i leden pga broskbildningar och diverse annat. Har själv brutit fotleden och hade ungefär 3 månaders rehab innan jag kunde springa och börja träna så smått. </p><p></p><p>Jag har trots detta slutat använda handledsskydd. Låter dumt? Men jag har kommit fram till att jag under de ca; 7 senaste åren inte landat så att jag tagit emot mig med handlederna en enda gång. Istället har man lärt sig att hålla armarna nära kroppen. Att sträcka fram armarna för att ta emot sig är enligt mig en nybörjarmiss. Är du nybörjare rekommenderar jag självklart handledsskydd men annars ser jag det som lite överflödigt.</p><p></p><p>Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 238429, member: 59533"] HELT fel här CustomX. Hela ideen med handledsskydd är just att du ska få brottet högre upp på armen istället ( ren benpipa ). Självklart är det bara bra om det skyddar så du inte får något brott alls. Men det är mycket bättre att få brotten rakt på armen istället för i en led. Ledbrott är MYCKET mer komplicerade och orsakar förrutom problem med ledband mm problem med rörlighet i leden pga broskbildningar och diverse annat. Har själv brutit fotleden och hade ungefär 3 månaders rehab innan jag kunde springa och börja träna så smått. Jag har trots detta slutat använda handledsskydd. Låter dumt? Men jag har kommit fram till att jag under de ca; 7 senaste åren inte landat så att jag tagit emot mig med handlederna en enda gång. Istället har man lärt sig att hålla armarna nära kroppen. Att sträcka fram armarna för att ta emot sig är enligt mig en nybörjarmiss. Är du nybörjare rekommenderar jag självklart handledsskydd men annars ser jag det som lite överflödigt. Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka skydd behövs?
Tillbaka
Topp