Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka snowblades är bäst
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="user93315" data-source="post: 867156"><p><em>160cm lång 80kg, nybörjare på skidor men lär mig snabbt och ska göra airs som 360</em></p><p></p><p>Till dessa förutsättningar bör du satsa på lite längre<strong> skiboards</strong> på grund av den fart du kommer upp i innan hoppet och de landningar du gör efter tricken för att fortfarande ha stabiltet. Twintips skiboards är ett måste om du vill landa baklänges. Skiboards bestäms utifrån vilka egenskaper du vill få ut i ditt åkande. För lufttrick som 360 och liknande bör du välja en skiboards mellan 75cm-110cm. </p><p>T,ex dessa fabrikat:</p><p>Snowjam 75cm and 90cm twin tips</p><p></p><p>Summit's Nomad 99cm</p><p></p><p>Summit Custom 110</p><p></p><p>Om du testar skiboards mellan 123-125cm blir åkegenskaperna mer likt snowboards och dessa skiboards kan lättare hantera olika snöunderlag, och vara lättare vid lufthopp och hantera landningsytan bättre än de något kortare varianterna.</p><p></p><p>Bindningar finns det lite olika och funkar till alla pjäxstorlekar.</p><p>Non-Release Bindings samt Release Bindings</p><p></p><p></p><p>Åkte faktiskt skiboards under en skidclinics en gång då jag skulle träna upp mina skärande svängar på skidor. En timme med skiboards i backen förvandlades min skidteknik på carvingskidor enormt och åkte därefter endast på dess stålkanter. Tycker därför att skiboards kan vara ett bra komplement för att avancera snabbt på småsaker med längre skidor. Fast bäst är att åka skiboardsteknik på skiboards och skidteknik på längre skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="user93315, post: 867156"] [i]160cm lång 80kg, nybörjare på skidor men lär mig snabbt och ska göra airs som 360[/i] Till dessa förutsättningar bör du satsa på lite längre[b] skiboards[/b] på grund av den fart du kommer upp i innan hoppet och de landningar du gör efter tricken för att fortfarande ha stabiltet. Twintips skiboards är ett måste om du vill landa baklänges. Skiboards bestäms utifrån vilka egenskaper du vill få ut i ditt åkande. För lufttrick som 360 och liknande bör du välja en skiboards mellan 75cm-110cm. T,ex dessa fabrikat: Snowjam 75cm and 90cm twin tips Summit's Nomad 99cm Summit Custom 110 Om du testar skiboards mellan 123-125cm blir åkegenskaperna mer likt snowboards och dessa skiboards kan lättare hantera olika snöunderlag, och vara lättare vid lufthopp och hantera landningsytan bättre än de något kortare varianterna. Bindningar finns det lite olika och funkar till alla pjäxstorlekar. Non-Release Bindings samt Release Bindings Åkte faktiskt skiboards under en skidclinics en gång då jag skulle träna upp mina skärande svängar på skidor. En timme med skiboards i backen förvandlades min skidteknik på carvingskidor enormt och åkte därefter endast på dess stålkanter. Tycker därför att skiboards kan vara ett bra komplement för att avancera snabbt på småsaker med längre skidor. Fast bäst är att åka skiboardsteknik på skiboards och skidteknik på längre skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka snowblades är bäst
Tillbaka
Topp