Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka topptursskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tjugo7" data-source="post: 1321265" data-attributes="member: 191420"><p>Jag köpte ett par Kästle TX99 med ATK riader 13 evo och är extremt nöjd. Använt dessa ett antal turer, pistnära offpist och pist i Courmayeur med omnejd, så de får väl anses ordentligt utprovade.</p><p>Jag kan i princip köra dessa lika hårt som mina Sender 118 med Tecton bindningar, men de är 1kg (!) lättare per fot. De blir inte stökiga i hög fart och dåligt underlag. Är det hårt underlag hänger de inte riktigt med, men det beror antagligen på att jag inte har monterat "hälklossar" så att det flexar i bindningen. Men om man monterar dessa klossar blir det bättre men det är viktigt att pjäxorna är helt fria från snö, annars låser hälen inte helt. Det kan vara svårt att se till i alla lägen.</p><p>De är dock (så klart) inte lika robusta som de tyngre skidorna och betydligt enklare att förstöra.</p><p>Jag provade även Camox freebird innan köp, det är också en bra skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tjugo7, post: 1321265, member: 191420"] Jag köpte ett par Kästle TX99 med ATK riader 13 evo och är extremt nöjd. Använt dessa ett antal turer, pistnära offpist och pist i Courmayeur med omnejd, så de får väl anses ordentligt utprovade. Jag kan i princip köra dessa lika hårt som mina Sender 118 med Tecton bindningar, men de är 1kg (!) lättare per fot. De blir inte stökiga i hög fart och dåligt underlag. Är det hårt underlag hänger de inte riktigt med, men det beror antagligen på att jag inte har monterat "hälklossar" så att det flexar i bindningen. Men om man monterar dessa klossar blir det bättre men det är viktigt att pjäxorna är helt fria från snö, annars låser hälen inte helt. Det kan vara svårt att se till i alla lägen. De är dock (så klart) inte lika robusta som de tyngre skidorna och betydligt enklare att förstöra. Jag provade även Camox freebird innan köp, det är också en bra skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka topptursskidor?
Tillbaka
Topp