Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
vilka twintip ska ja välja? någon som kör på goa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 344628" data-attributes="member: 15091"><p>westcoast_surfers: Spara på svärorden, de gör ingen nytta alls.</p><p></p><p>Har själv åkt massor på likadana PE som du har fast i 179 cm, och även årsmodellen efter. En välbyggd och ganska styv skida som funkar i alla möjliga fören.</p><p></p><p>Om du vill gå ner lite i midja kommer du tappa en del flyt i pudret men vinna en del smidighet i parken och lite kvickhet i pisten (beroende på skärning, vridstyvhet, åkteknik m.m.). Eftersom du snart väger som en fullvuxen karl tycker inte jag du ska vara rädd för att gå upp lite i längd, åtminstone till runt 175 cm. De kommer bli så mkt mer stabila i högra farter och större hopp men du kommer inte tappa ngn märkbar smidighet i luften.</p><p></p><p>Titta också på välbyggda skidor som känns bastanta och relativt styva men ändå är flexiga.</p><p></p><p>Några bra alternativ som uppfyller dina krav tycker jag är: </p><p>Elan MO2 175 cm (16 m @ 118/78/106 mm) </p><p>Mojo 80 172 cm (18,90 m @ 112/79/106 mm)</p><p>TM 175 cm (21 m @ 112/78/102 mm) som nämnts tidigare tycker jag också är ett bra alt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 344628, member: 15091"] westcoast_surfers: Spara på svärorden, de gör ingen nytta alls. Har själv åkt massor på likadana PE som du har fast i 179 cm, och även årsmodellen efter. En välbyggd och ganska styv skida som funkar i alla möjliga fören. Om du vill gå ner lite i midja kommer du tappa en del flyt i pudret men vinna en del smidighet i parken och lite kvickhet i pisten (beroende på skärning, vridstyvhet, åkteknik m.m.). Eftersom du snart väger som en fullvuxen karl tycker inte jag du ska vara rädd för att gå upp lite i längd, åtminstone till runt 175 cm. De kommer bli så mkt mer stabila i högra farter och större hopp men du kommer inte tappa ngn märkbar smidighet i luften. Titta också på välbyggda skidor som känns bastanta och relativt styva men ändå är flexiga. Några bra alternativ som uppfyller dina krav tycker jag är: Elan MO2 175 cm (16 m @ 118/78/106 mm) Mojo 80 172 cm (18,90 m @ 112/79/106 mm) TM 175 cm (21 m @ 112/78/102 mm) som nämnts tidigare tycker jag också är ett bra alt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
vilka twintip ska ja välja? någon som kör på goa?
Tillbaka
Topp