Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka twintip?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 138883" data-attributes="member: 46762"><p>Matte, totaldissa inte skidor bara på grund av dimensionerna... Jag har nyligen köpt ett par Scratch BC och jag ställer nog ganska liknande krav som dig, dock ville jag ha lite bredare skidor än 90mm... Men om du skulle kunna tänka dig en midja på 98mm då skulle Scratch BC i 185 nog vara ett bra val... Som Vicious fast med mer bättre egenskaper i pisten!</p><p>Jag är dock lite kortare och tog 178, så jag har bara 96mm i midja... Men sak samma!</p><p></p><p>Men om du nu inte vill ha mer än 90mm, vilket iofs. är en jäkligt bra dimension för allroundskida så skulle nog Head MoJo 90 eller Völkl Karma matcha Snake BC...</p><p></p><p>Om du inte vill ha Scratchen så tycker jag att du ska koncentrera dig på Karma, MoJo 90 och Snake BC... Där har du skidor som du både kan jibba med, köra puder, och som inte är kassa i pisten!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 138883, member: 46762"] Matte, totaldissa inte skidor bara på grund av dimensionerna... Jag har nyligen köpt ett par Scratch BC och jag ställer nog ganska liknande krav som dig, dock ville jag ha lite bredare skidor än 90mm... Men om du skulle kunna tänka dig en midja på 98mm då skulle Scratch BC i 185 nog vara ett bra val... Som Vicious fast med mer bättre egenskaper i pisten! Jag är dock lite kortare och tog 178, så jag har bara 96mm i midja... Men sak samma! Men om du nu inte vill ha mer än 90mm, vilket iofs. är en jäkligt bra dimension för allroundskida så skulle nog Head MoJo 90 eller Völkl Karma matcha Snake BC... Om du inte vill ha Scratchen så tycker jag att du ska koncentrera dig på Karma, MoJo 90 och Snake BC... Där har du skidor som du både kan jibba med, köra puder, och som inte är kassa i pisten! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka twintip?
Tillbaka
Topp