Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka twintips är mest status att ha?völkl?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ola_Rockberg" data-source="post: 90406" data-attributes="member: 79"><p>Hmmm ... nästa alla skidåkare jag träffar i de flesta åldersgrupper är oerhört medvetna om </p><p>att de har grejer som tillägnar dom rätt status i den skidgrupp de befinner sig i så därför tycker </p><p>jag att frågan är bra ställd och borde vara på sin plats på freeride. Varför är det ingen som </p><p>kan ge killen ett vettigt svar? </p><p></p><p>Jag har över årens lopp spenderat mer tid i backarna än någon annan medlem på freeride </p><p>och har sett skidkulturen ändras de senaste 25 åren och jag har själv många saker i min </p><p>utrustning som ger mig rätt status i den grupp där jag vill befinna mig. </p><p></p><p>Jag är däremot medveten om att få personer öppet pratar om utrustning som något som </p><p>ger innehavaren status i den grupp han befinner sig utan vill gärna påvisa att man köper </p><p>grejer för att de är "praktiska". Om bara den praktiska anspekten på inköp av grejer skulle </p><p>råda vore modebegreppet helt dött, design skulle vara ointressant och begreppet "nästa års skidor" </p><p>skulle inte finnas om det inte gav ägaren status. </p><p></p><p>Någon nämner Porsche som en statussymbol och den kan ge status i vissa grupperingar </p><p>av människor medan den inte gör det i andra. Tror ni som har brallorna hängade nere </p><p>över ändan att det ger status bland den grupp människor som är 40+ ... icke sa nicke, </p><p>de som är 40+ skrattar mest åt detta ungdomliga tilltag men förstår samtidigt att det är </p><p>viktigt att hasa ner brallorna för annars förlorar man sin status. Ni kan också vända på </p><p>detta: Om jag som är 43 år kom med brallorna hängande skulle det ge status i Åres park? </p><p>Troligtvis skulle alla mest bara skratta åt gubben med hängande brallor! Det gäller att förstå </p><p>vilka attribut som ger status, för vem och i vilka grupperingar. </p><p></p><p>Dessutom svänger detta med tiden så om ni tror att hängande brallor eller att ha </p><p>gogglesremmen innanför hjälmen är statusgivande om några år så tror ni fel. Tro mig, </p><p>jag har sett skidmodet ändras under många år. Flera av er kommer att skratta åt er </p><p>själva när ni ser tillbaka på hur ni bar er skidutrustning.</p><p></p><p>Jag tycker frågan om status var uppfriskande och bra ställd ... rakt på, PANG! </p><p>inga omskrivningar. Jag vet inte vilka twintips som ger hög status men visste jag </p><p>skulle jag ge dig ett svar.</p><p></p><p>Ola Rockberg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ola_Rockberg, post: 90406, member: 79"] Hmmm ... nästa alla skidåkare jag träffar i de flesta åldersgrupper är oerhört medvetna om att de har grejer som tillägnar dom rätt status i den skidgrupp de befinner sig i så därför tycker jag att frågan är bra ställd och borde vara på sin plats på freeride. Varför är det ingen som kan ge killen ett vettigt svar? Jag har över årens lopp spenderat mer tid i backarna än någon annan medlem på freeride och har sett skidkulturen ändras de senaste 25 åren och jag har själv många saker i min utrustning som ger mig rätt status i den grupp där jag vill befinna mig. Jag är däremot medveten om att få personer öppet pratar om utrustning som något som ger innehavaren status i den grupp han befinner sig utan vill gärna påvisa att man köper grejer för att de är "praktiska". Om bara den praktiska anspekten på inköp av grejer skulle råda vore modebegreppet helt dött, design skulle vara ointressant och begreppet "nästa års skidor" skulle inte finnas om det inte gav ägaren status. Någon nämner Porsche som en statussymbol och den kan ge status i vissa grupperingar av människor medan den inte gör det i andra. Tror ni som har brallorna hängade nere över ändan att det ger status bland den grupp människor som är 40+ ... icke sa nicke, de som är 40+ skrattar mest åt detta ungdomliga tilltag men förstår samtidigt att det är viktigt att hasa ner brallorna för annars förlorar man sin status. Ni kan också vända på detta: Om jag som är 43 år kom med brallorna hängande skulle det ge status i Åres park? Troligtvis skulle alla mest bara skratta åt gubben med hängande brallor! Det gäller att förstå vilka attribut som ger status, för vem och i vilka grupperingar. Dessutom svänger detta med tiden så om ni tror att hängande brallor eller att ha gogglesremmen innanför hjälmen är statusgivande om några år så tror ni fel. Tro mig, jag har sett skidmodet ändras under många år. Flera av er kommer att skratta åt er själva när ni ser tillbaka på hur ni bar er skidutrustning. Jag tycker frågan om status var uppfriskande och bra ställd ... rakt på, PANG! inga omskrivningar. Jag vet inte vilka twintips som ger hög status men visste jag skulle jag ge dig ett svar. Ola Rockberg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka twintips är mest status att ha?völkl?
Tillbaka
Topp