Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka "vanliga" bindningar funkar till randopjux
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1007066" data-attributes="member: 59831"><p>Nej sulan har slitits minimalt. Mest plastdelar i tå och häl där plasten liksom korvat sig då man gått emot sten och typ jack från stålkanter då man slagit ihop skida/pjäxa. Även häldelen har slitits då man spänt av/på stegjärn.</p><p></p><p>Mercuryn är och känns betydligt mer känslig mot slitage än Langen, därför jag undrar om den kommer palla lite hårdare åkning i vanliga bindningar med allt från bigmountain till park, knäppa av och på massor, slita ur innerskon hundra gånger om året, traska en massa asfalt och pjäxdans. Jämför man dessa två pjäxor utan kunskap om vad det är för typ av pjäxa så känns Dynafiten mer som en plastig leksak, och inte en en sko som är betydligt dyrare än Langen! Det är en grymm pjäxa med en gudomligt gåläge och underbar vridstyvhet, men jag är bara rädd att dom har satsat mer på att få till en grymm och lätt pjäxa, än något som håller ett gäng säsonger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1007066, member: 59831"] Nej sulan har slitits minimalt. Mest plastdelar i tå och häl där plasten liksom korvat sig då man gått emot sten och typ jack från stålkanter då man slagit ihop skida/pjäxa. Även häldelen har slitits då man spänt av/på stegjärn. Mercuryn är och känns betydligt mer känslig mot slitage än Langen, därför jag undrar om den kommer palla lite hårdare åkning i vanliga bindningar med allt från bigmountain till park, knäppa av och på massor, slita ur innerskon hundra gånger om året, traska en massa asfalt och pjäxdans. Jämför man dessa två pjäxor utan kunskap om vad det är för typ av pjäxa så känns Dynafiten mer som en plastig leksak, och inte en en sko som är betydligt dyrare än Langen! Det är en grymm pjäxa med en gudomligt gåläge och underbar vridstyvhet, men jag är bara rädd att dom har satsat mer på att få till en grymm och lätt pjäxa, än något som håller ett gäng säsonger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka "vanliga" bindningar funkar till randopjux
Tillbaka
Topp