Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken 2010 års rockerskida till 195cm och 93kg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flashen" data-source="post: 557641" data-attributes="member: 29051"><p>Hej!</p><p>Har börjat kolla in en tänkbar rockerskida för nästa säsongs lössnödagar.</p><p>Har aldrig kört på rocker men är sugen på det nu. Har tills nu haft offpistskidor med max 100mm midja, just nu ett par Scott Crusade men är nu sugen på en mer renodlad puderskida ( >100mm ).</p><p></p><p>Jag kör annars mycket pist och en del port, men försöker komma ut i orört mer och mer. Tycker om att köra på kraft mer än bländande teknik. Tycker om att åka på "skär" även när det är löst, dvs ganska fort och i större svängar.</p><p></p><p>Förutom att de skall funka i lös snö så skall de också passa till toppturer inom Norden. De bör kunna köras hyggligt i pist och det skall vara en lättåkta skida som passar i skogen. Många krav... ;-).</p><p></p><p>Som Völklfan har jag kollat in Gotama som kommer med rocker, Katana om man vill ha lite bredare midja, Kuro i 195cm kanske blir för brett.....</p><p></p><p>Vore som sagt tacksam för tips på tänkbara skidor från andra fabrikanter!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flashen, post: 557641, member: 29051"] Hej! Har börjat kolla in en tänkbar rockerskida för nästa säsongs lössnödagar. Har aldrig kört på rocker men är sugen på det nu. Har tills nu haft offpistskidor med max 100mm midja, just nu ett par Scott Crusade men är nu sugen på en mer renodlad puderskida ( >100mm ). Jag kör annars mycket pist och en del port, men försöker komma ut i orört mer och mer. Tycker om att köra på kraft mer än bländande teknik. Tycker om att åka på "skär" även när det är löst, dvs ganska fort och i större svängar. Förutom att de skall funka i lös snö så skall de också passa till toppturer inom Norden. De bör kunna köras hyggligt i pist och det skall vara en lättåkta skida som passar i skogen. Många krav... ;-). Som Völklfan har jag kollat in Gotama som kommer med rocker, Katana om man vill ha lite bredare midja, Kuro i 195cm kanske blir för brett..... Vore som sagt tacksam för tips på tänkbara skidor från andra fabrikanter! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken 2010 års rockerskida till 195cm och 93kg?
Tillbaka
Topp