Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken Allmountain skida för djupsnö och pist ska jag välja ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xswe" data-source="post: 1054124" data-attributes="member: 151858"><p>Hej!</p><p></p><p>Har du "äldre" offpistteknik (dvs, jag ser inte spetsarna på dina skidor på bilden) och du studsar mer ner för berget och gillar vridstyva och greppiga skidor så kan det bli något av en övergång till breda midjor och mer lekfulla skidor.</p><p></p><p>Gillar du den känslan och vill kunna köra hårt kan det vara värt att gå på lite "tuffare" skidor än vad som beskrivits här ovan även om dessa skidor är riktigt bra allroundskidor. Det kan vara värt att kolla in märken som tex stöckli eller völkl och en 88-95-midja som räcker utmärkt på en 180+längd om du redan har tekniken för att köra dessa eller smalare skidor i puder.</p><p></p><p>Midjelängd är enligt mig tradeoffen mellan puder och pist, det ena gör pudret lättare men sliter lite mer på knäna i pist och i hårt underlag... det andra gör att du får jobba mer i pudret, men du får samtidigt mer pistprestanda.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xswe, post: 1054124, member: 151858"] Hej! Har du "äldre" offpistteknik (dvs, jag ser inte spetsarna på dina skidor på bilden) och du studsar mer ner för berget och gillar vridstyva och greppiga skidor så kan det bli något av en övergång till breda midjor och mer lekfulla skidor. Gillar du den känslan och vill kunna köra hårt kan det vara värt att gå på lite "tuffare" skidor än vad som beskrivits här ovan även om dessa skidor är riktigt bra allroundskidor. Det kan vara värt att kolla in märken som tex stöckli eller völkl och en 88-95-midja som räcker utmärkt på en 180+längd om du redan har tekniken för att köra dessa eller smalare skidor i puder. Midjelängd är enligt mig tradeoffen mellan puder och pist, det ena gör pudret lättare men sliter lite mer på knäna i pist och i hårt underlag... det andra gör att du får jobba mer i pudret, men du får samtidigt mer pistprestanda. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken Allmountain skida för djupsnö och pist ska jag välja ?
Tillbaka
Topp