Vilken allround goggle?

Berkaking

Ny medlem
Vilken allround goggle?
Efter att ha haft uppehåll några år har man börjat åka lite igen. Och mina gamla scott goggles har dessvärre gjort sitt. Repiga och foamen håller inte riktigt tätt.

Mestadels kommer det bli åkning i dagsljus (sol, mulet) men även någon gång kvällstid. Gissar 80/20 dag/kväll.

Ska man köra på en med gul lins med tanke på att det kommer vara mulet, eller kan den bli för ljus när det är bra väder ute? Mörka spegelglas är ju klart snyggast, men kommer ju inte se någonting på kvällsåkningen då.

Finns ju många som har utbytesglas, men eftersom jag inte kommer åka varje helg känns det dyrt.

Prismässigt upp till 700:-

Vilken allround goggle?
För den budgeten så skulle jag rekommendera ett par begagnade med flera linser, en mörk och en ljusare kontrastlins.

Vilken allround goggle?
själv kör ja på carrera raptor. den ligger runt 700 spänn, och är rätt allround.

den är dessutom snygg, och har ett nässkydd.

Vilken allround goggle?
Gå upp till 1000 kr och köp Smith Stance.
Då får du ett glas för sol och ett glas för sämre väder/kväll

Vilken allround goggle?
Tack för alla svar!

Börjar förstå att man kanske måste kliva upp lite i prisklassen. Försöker bara bromsa mig själv innan det blir för dyrt, då jag numera "motionsåker" :)

Har spanat in det ni tipsat om, och måste ut och prova så något passar.

Det man ser mest i butik här är ju Oakley och Scott. Och hur är Scott (då ingen tipsat om dessa)

Dom verkar ha fina för runt 700, typ, witness, sanction, hustle. Iofs samma båge allihop.

Vilken allround goggle?
Om du mestadels är i fjällen tycker jag du skall titta på "high yellow" glas. Både Oakley och Dragon har dessa (samma tillverkare) kolla på beg marknaden/rea om du tycker det är för mycket att lägga ut på nya....

Vilken allround goggle?
^åh shit, vart fan sugen på den där vita i näst sista länken : O

Vilken allround goggle?
Jag kan rekommendera Anon Helix. Läs min recension. Dem kostar 650kr. Då får du en spegellins som funkar när det är sol/halvmulet och en för mulet väder. Sjukt sköna, spänner inget över näsan osv. :)

Tillbaka
Topp