Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken är alpernas bästa ort(i helhet)?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Niklas_Rosenberg" data-source="post: 198471" data-attributes="member: 30200"><p>Hej</p><p></p><p>Jag har inte varit på alla ställen.</p><p></p><p>Men man har lärt sig vad man tycker är bra att veta.</p><p></p><p>Man behöver mat. Till att börja med.</p><p>Åker man till te x Gressoney lågsäsong. Då finns det bara backen.</p><p>2 små affärer. Någon restaurang.</p><p></p><p>Åker man till ett offpist paradis typ Andermatt. Är utbudet på Pist dåligt.</p><p>Men parken var rätt bra.</p><p></p><p>Åker man till St anton. Festen är helt ok. Åkningen kan var bra. Pisten är sådär på eftermiddagarna. Allt finns i byn. Parkerna är sådär.</p><p></p><p>Frågan är vad man vill ha. Jag vill inte börja med att åka buss det första man gör. Tex Chamonix. Man vill hinna åka puder innan lunch.</p><p>ÄR rätt skönt med en liten by där det finns några affärer för mat eller något "vatten hål".</p><p>Sen är det det där med snö. Som inte går att påverka.</p><p>Finns det puder är alla orter bra. Finns det inte vill man kunna åka pist, eller park.</p><p></p><p>Själv skulle jag tro att dom större orterna är ganska kompletta. Priset spelar en stor roll.</p><p>Där har det svängt lite. Är inte direkt billigt i någon ort längre. Men det är det inte i sverige heller.</p><p></p><p>Bra orter att börja med.</p><p></p><p>Verbier, Någon av dom franska Val orterna. Ja det finns några bra orter.</p><p>Från är vad man vill få ut. Äventyr eller lite mer ordnat.</p><p></p><p>Niklas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Niklas_Rosenberg, post: 198471, member: 30200"] Hej Jag har inte varit på alla ställen. Men man har lärt sig vad man tycker är bra att veta. Man behöver mat. Till att börja med. Åker man till te x Gressoney lågsäsong. Då finns det bara backen. 2 små affärer. Någon restaurang. Åker man till ett offpist paradis typ Andermatt. Är utbudet på Pist dåligt. Men parken var rätt bra. Åker man till St anton. Festen är helt ok. Åkningen kan var bra. Pisten är sådär på eftermiddagarna. Allt finns i byn. Parkerna är sådär. Frågan är vad man vill ha. Jag vill inte börja med att åka buss det första man gör. Tex Chamonix. Man vill hinna åka puder innan lunch. ÄR rätt skönt med en liten by där det finns några affärer för mat eller något "vatten hål". Sen är det det där med snö. Som inte går att påverka. Finns det puder är alla orter bra. Finns det inte vill man kunna åka pist, eller park. Själv skulle jag tro att dom större orterna är ganska kompletta. Priset spelar en stor roll. Där har det svängt lite. Är inte direkt billigt i någon ort längre. Men det är det inte i sverige heller. Bra orter att börja med. Verbier, Någon av dom franska Val orterna. Ja det finns några bra orter. Från är vad man vill få ut. Äventyr eller lite mer ordnat. Niklas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken är alpernas bästa ort(i helhet)?
Tillbaka
Topp