Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vilken är Sveriges/Världens brantaste backe?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RobinE" data-source="post: 98087" data-attributes="member: 14351"><p>Nu är det så här va. Backens lutning kan mätas i både grader o procent, o det blir en väldig skillnad på siffrorna beroende på vilket man mäter i. En vanlig svart backe har ca 20 graders lutning, är inte helt säker men jag tror det motsvarar ca 50% lutning. Tänk på att om det luter 90 grader så är det ju lodrätt rakt ner. Så påståendena att världens brantaste backe skulle vara 78 grader kan ni glömma, det var det dummaste jag hört.</p><p>Om du står i en backe som lutar 45 grader o tittar uppåt så tar händerna i marken om du sträcker dom rakt ut, o då kan jag säga att det är jävligt brant, tror knappast att det finns nån backe som är så brant en gång.</p><p>Hoppas ni blev lite klokare av det här alla fall.</p><p></p><p>Ciao</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RobinE, post: 98087, member: 14351"] Nu är det så här va. Backens lutning kan mätas i både grader o procent, o det blir en väldig skillnad på siffrorna beroende på vilket man mäter i. En vanlig svart backe har ca 20 graders lutning, är inte helt säker men jag tror det motsvarar ca 50% lutning. Tänk på att om det luter 90 grader så är det ju lodrätt rakt ner. Så påståendena att världens brantaste backe skulle vara 78 grader kan ni glömma, det var det dummaste jag hört. Om du står i en backe som lutar 45 grader o tittar uppåt så tar händerna i marken om du sträcker dom rakt ut, o då kan jag säga att det är jävligt brant, tror knappast att det finns nån backe som är så brant en gång. Hoppas ni blev lite klokare av det här alla fall. Ciao [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vilken är Sveriges/Världens brantaste backe?
Tillbaka
Topp