Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Vilken Arcteryxbyxa ska jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bootfitta" data-source="post: 1042610" data-attributes="member: 146421"><p>Shit vilken informativ hemsida Arcetryx har! Hur svårt kan det vara, till och med 2 personer misslyckas, att plocka fram informationen du letar efter.</p><p></p><p>Du kan ju börja med att stryka Stinger och Sabre - Båda passar väldigt stort för att få plats med löjligt tjocka lager undertill. Personligen så tycker jag man klarar sig med max 2 lager på benen så länge man är aktiv. Det är ju givetvis en helt annan historia om man tänker sig passivt användande. </p><p></p><p>Lithic är en tävlingstopptursbyxa. Den har inte Goretex Pro, och har heller inte membran över allt utan bara på utsatta områden. Stryk</p><p></p><p>Theta - Nu börjar det likna något! Hög bib (mycket bra om man har en relativt kort jacka). Har deras XPD-fit, vilket innebär lite lösare passform än athletic, men fortfarande ordentligt formsydd. Tuff kvalité, fokus på hållbarhet. </p><p></p><p>Alpha - Athletic fit, hängslen upp till brösthöjd, tillåter en kort jacka som i sin tur tillåter klättersele. Detta är dock inget måste... Lite mer fokus på lättviksmaterial. Skulle tro att den är dyrast. </p><p></p><p>Personligen hade jag nog valt Theta, känns som en bra medelväg, annars är det väl bara att lyfta röven ur kontorsstolen och dra och prova någonstans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bootfitta, post: 1042610, member: 146421"] Shit vilken informativ hemsida Arcetryx har! Hur svårt kan det vara, till och med 2 personer misslyckas, att plocka fram informationen du letar efter. Du kan ju börja med att stryka Stinger och Sabre - Båda passar väldigt stort för att få plats med löjligt tjocka lager undertill. Personligen så tycker jag man klarar sig med max 2 lager på benen så länge man är aktiv. Det är ju givetvis en helt annan historia om man tänker sig passivt användande. Lithic är en tävlingstopptursbyxa. Den har inte Goretex Pro, och har heller inte membran över allt utan bara på utsatta områden. Stryk Theta - Nu börjar det likna något! Hög bib (mycket bra om man har en relativt kort jacka). Har deras XPD-fit, vilket innebär lite lösare passform än athletic, men fortfarande ordentligt formsydd. Tuff kvalité, fokus på hållbarhet. Alpha - Athletic fit, hängslen upp till brösthöjd, tillåter en kort jacka som i sin tur tillåter klättersele. Detta är dock inget måste... Lite mer fokus på lättviksmaterial. Skulle tro att den är dyrast. Personligen hade jag nog valt Theta, känns som en bra medelväg, annars är det väl bara att lyfta röven ur kontorsstolen och dra och prova någonstans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Vilken Arcteryxbyxa ska jag välja?
Tillbaka
Topp