Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken arrangör rekommenderas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Guld-Ivar Flinthjärta" data-source="post: 1315265" data-attributes="member: 193001"><p>Fortsätter på tråden då jag undrar samma sak.</p><p></p><p>Är det nån direkt skillnad på de stora byråerna (UCPA förstår jag sticker ut för att de primärt satsar på sociala gruppresor med guider) som Langley, Lion, STS och Alpine legends?</p><p>Läst på <a href="https://www.akaskidor.se/artiklar/artiklar/20231111/vinterns-vinnare-enligt-skidresebolagen/" target="_blank">https://www.akaskidor.se/artiklar/artiklar/20231111/vinterns-vinnare-enligt-skidresebolagen/</a> och alla verkar ganska likvärdiga: alla pratar om smdiighet och komfort. Alla har olika paket från vanlig charter till temaresor som offpist med liten grupp och guide.</p><p></p><p>Jag gissar på att det kanske inte spelar så stor roll vad man väljer utan att det ofta faller på priset. (Langley har varit dyrast när jag kollat)</p><p></p><p><strong>Min egna erfarenhet</strong>:</p><p><strong>Nortlander</strong> har jag använt för 10 år sen, de va guider för alpresor med jobbet. Tyckte det va toppen. De valde bra lunchställen, bra utflykter (minnesvärt att åka rep efter snöscooter ut till en avlägsen restaurang), det va allmänt trevligt att ett par guider hängde med i pisten också.</p><p></p><p>Förra året åkte jag med <strong>STS</strong> till Bad Gastein. Det va också toppen. Bra utbud av utflykter (som jag inte hade upptäckt själv), bra med guider som gled runt i hotellet och kunde ge tips lite när som helst.</p><p>Stor bonus va att STS samarbetar med Atomic Ski Week - så det fanns ett bås utanför hotellet där man fick låna ett nya dyrare skidor varje dag.</p><p></p><p>Hört att STS-resenärer har ett rykte av sig att va ocoola och mycket äldre, men tyckte det va bra spridning på folk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Guld-Ivar Flinthjärta, post: 1315265, member: 193001"] Fortsätter på tråden då jag undrar samma sak. Är det nån direkt skillnad på de stora byråerna (UCPA förstår jag sticker ut för att de primärt satsar på sociala gruppresor med guider) som Langley, Lion, STS och Alpine legends? Läst på [URL]https://www.akaskidor.se/artiklar/artiklar/20231111/vinterns-vinnare-enligt-skidresebolagen/[/URL] och alla verkar ganska likvärdiga: alla pratar om smdiighet och komfort. Alla har olika paket från vanlig charter till temaresor som offpist med liten grupp och guide. Jag gissar på att det kanske inte spelar så stor roll vad man väljer utan att det ofta faller på priset. (Langley har varit dyrast när jag kollat) [B]Min egna erfarenhet[/B]: [B]Nortlander[/B] har jag använt för 10 år sen, de va guider för alpresor med jobbet. Tyckte det va toppen. De valde bra lunchställen, bra utflykter (minnesvärt att åka rep efter snöscooter ut till en avlägsen restaurang), det va allmänt trevligt att ett par guider hängde med i pisten också. Förra året åkte jag med [B]STS[/B] till Bad Gastein. Det va också toppen. Bra utbud av utflykter (som jag inte hade upptäckt själv), bra med guider som gled runt i hotellet och kunde ge tips lite när som helst. Stor bonus va att STS samarbetar med Atomic Ski Week - så det fanns ett bås utanför hotellet där man fick låna ett nya dyrare skidor varje dag. Hört att STS-resenärer har ett rykte av sig att va ocoola och mycket äldre, men tyckte det va bra spridning på folk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken arrangör rekommenderas?
Tillbaka
Topp