Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken av p100 vs p115 vs SFB vs JJ vs....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 836022" data-attributes="member: 54815"><p>Jag har kört JJ nästan enbart den här säsongen, vilket är 14 skiddagar hittills. Jag har kört isiga pister, park och 3-4 dec puder. Jag tycker att de funkar förvånansvärt bra. I pudret flöt de precis rätt, hade det varit någon cm mer snö skulle jag nog velat ha bredare lagg. I pisten funkar de också riktigt bra, i alla fall där det är mjukt. Is funkar inte så bra, men det kan ha och göra med att jag köpte mina begagnade och kanterna inte är särskilt vassa. Parken funkar helt okej, men lite läskigt ibland.</p><p></p><p>Jag är dock väldigt mycket mindre än dig, ca 65-70kg och ca 177-78cm. Och jag kör på 185 vilket är största modellen. Så det är nog så att JJ är för liten och för mjuk för dig. </p><p></p><p>Och att gå från 85 till 115+ tror jag inte är något problem, gjorde det själv (dock via några veckor på 103mm). </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 836022, member: 54815"] Jag har kört JJ nästan enbart den här säsongen, vilket är 14 skiddagar hittills. Jag har kört isiga pister, park och 3-4 dec puder. Jag tycker att de funkar förvånansvärt bra. I pudret flöt de precis rätt, hade det varit någon cm mer snö skulle jag nog velat ha bredare lagg. I pisten funkar de också riktigt bra, i alla fall där det är mjukt. Is funkar inte så bra, men det kan ha och göra med att jag köpte mina begagnade och kanterna inte är särskilt vassa. Parken funkar helt okej, men lite läskigt ibland. Jag är dock väldigt mycket mindre än dig, ca 65-70kg och ca 177-78cm. Och jag kör på 185 vilket är största modellen. Så det är nog så att JJ är för liten och för mjuk för dig. Och att gå från 85 till 115+ tror jag inte är något problem, gjorde det själv (dock via några veckor på 103mm). Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken av p100 vs p115 vs SFB vs JJ vs....
Tillbaka
Topp