Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken bindning ska jag ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1269687" data-attributes="member: 29440"><p>Första gången jag gjorde det själv så testade jag på ett par gamla skidor (och med en gammal bindning) Det finns en del misstag man kan göra.</p><p>Från butik har jag fått bindningar som inte sitter centrerade. samt att det har blivit ett gap mellan skida och bindning. Det beror ofta på att materialet i skidan reser sig runt hålen när skruven dras i. Jag brukar fasa hålet lite och sen ha bra tryck när man drar de först varven med skruven. Kan även vara bra med nån typ av tving eller nåt som trycker bindningen ner mot skidan.</p><p>Ett annat misstag om du monterar skälv är att du kan råka borra för djupt eller för grunt. Har du ingen borr med inbyggt stopp så är det lurigt.</p><p>Rekommenderar inte att göra det själv om du inte är relativt händig, inte har bra verktyg som stålskalor bra borr/ dragare eller känner dig det minsta osäker.</p><p>Sport-bittle är inga mästare på att montera bindningar har bl.a [USER=144594]@fredw[/USER] fått erfara. Så kanske tur att du inte köpte med bindningar från dem.</p><p></p><p>Vet även en del som helt enkelt inte har fått bindningen rätt monterad i längdled eller att den har varit i ändläge för angivet sulmått istället för centrerad så att den går att justera både upp och ner i storlek.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1269687, member: 29440"] Första gången jag gjorde det själv så testade jag på ett par gamla skidor (och med en gammal bindning) Det finns en del misstag man kan göra. Från butik har jag fått bindningar som inte sitter centrerade. samt att det har blivit ett gap mellan skida och bindning. Det beror ofta på att materialet i skidan reser sig runt hålen när skruven dras i. Jag brukar fasa hålet lite och sen ha bra tryck när man drar de först varven med skruven. Kan även vara bra med nån typ av tving eller nåt som trycker bindningen ner mot skidan. Ett annat misstag om du monterar skälv är att du kan råka borra för djupt eller för grunt. Har du ingen borr med inbyggt stopp så är det lurigt. Rekommenderar inte att göra det själv om du inte är relativt händig, inte har bra verktyg som stålskalor bra borr/ dragare eller känner dig det minsta osäker. Sport-bittle är inga mästare på att montera bindningar har bl.a [USER=144594]@fredw[/USER] fått erfara. Så kanske tur att du inte köpte med bindningar från dem. Vet även en del som helt enkelt inte har fått bindningen rätt monterad i längdled eller att den har varit i ändläge för angivet sulmått istället för centrerad så att den går att justera både upp och ner i storlek. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken bindning ska jag ha?
Tillbaka
Topp