Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilken Bindning ska jag välja!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zindu" data-source="post: 150978" data-attributes="member: 60538"><p>Jag tycker inte du ska köpa "för kassa" bindningar, för då kommer du bara att ångra dig. Bättre att satsa på några lite dyrare, lite bättre. Då är chansen större att du blir nöjd.</p><p>Är det en burtonsko så köp gärna burtonbindningar också. Jag har haft burtonsko i en ridebindning. Det funkade okej, men inte mer än så. Passformen var inte helt hundra. så jag skaffade burtonbindning också och då föll bitarna på plats tyckte jag.</p><p></p><p>Jag rekommenderar också en ganska hög bakkappa, det ger ett bra stöd.</p><p>För mig går flow bort helt, jag skulle aldrig drömma om att åka med den sorten.</p><p>Du kan aldrig få fast foten på samma sätt som i en "traditionell" (strap)bindning. Jag vill sitta som i ett skruvstäd helst för att kunna slappna av i åkningen.</p><p></p><p>Enligt min erfarenhet ska man passa sig lite för att lita för mycket på personalen på stadium, intersport. Ibland känns det som om att de bara vill kränga prylar och inte är mån om att kunden verkligen ska bli nöjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zindu, post: 150978, member: 60538"] Jag tycker inte du ska köpa "för kassa" bindningar, för då kommer du bara att ångra dig. Bättre att satsa på några lite dyrare, lite bättre. Då är chansen större att du blir nöjd. Är det en burtonsko så köp gärna burtonbindningar också. Jag har haft burtonsko i en ridebindning. Det funkade okej, men inte mer än så. Passformen var inte helt hundra. så jag skaffade burtonbindning också och då föll bitarna på plats tyckte jag. Jag rekommenderar också en ganska hög bakkappa, det ger ett bra stöd. För mig går flow bort helt, jag skulle aldrig drömma om att åka med den sorten. Du kan aldrig få fast foten på samma sätt som i en "traditionell" (strap)bindning. Jag vill sitta som i ett skruvstäd helst för att kunna slappna av i åkningen. Enligt min erfarenhet ska man passa sig lite för att lita för mycket på personalen på stadium, intersport. Ibland känns det som om att de bara vill kränga prylar och inte är mån om att kunden verkligen ska bli nöjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilken Bindning ska jag välja!
Tillbaka
Topp