Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bindning till vilken skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1317906" data-attributes="member: 29440"><p>Blev lite inköp av nya skidor och bindningar nyligen och hade en plan men funderar på att ändra den.</p><p>Har ett par Norse Freeride 184cm 110 (nya modellen) som jag kommit fram till väger nånstans runt 2,1-2,2 kg och tanken var först ett par Duke pt 16 på dem.</p><p>Köpte sen även ett par Hustler 9 180cm (väger lite drygt 1,7kg ) för att ha något lite lättare att prova på nån lite längre tur och inhandlade ett par Tecton 13 till dem. Nu funderar jag dock på om jag skulle montera Tecton på Norse-skidorna istället för att få lite lättare breda skidor att gå med.</p><p>Frågan är om det kommer kännas som en för "klen" bindning till den skidan. Tanken är att de ska användas när det är gott om snö/puder förhoppningsvis både för kort tur och i liftburen off-pist.</p><p></p><p>Tänker att jag kanske monterar ett par Shift på Hustle 9 då istället.</p><p></p><p>Är jag helt ute och cyklar och borde hålla mig till ursprungliga planen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1317906, member: 29440"] Blev lite inköp av nya skidor och bindningar nyligen och hade en plan men funderar på att ändra den. Har ett par Norse Freeride 184cm 110 (nya modellen) som jag kommit fram till väger nånstans runt 2,1-2,2 kg och tanken var först ett par Duke pt 16 på dem. Köpte sen även ett par Hustler 9 180cm (väger lite drygt 1,7kg ) för att ha något lite lättare att prova på nån lite längre tur och inhandlade ett par Tecton 13 till dem. Nu funderar jag dock på om jag skulle montera Tecton på Norse-skidorna istället för att få lite lättare breda skidor att gå med. Frågan är om det kommer kännas som en för "klen" bindning till den skidan. Tanken är att de ska användas när det är gott om snö/puder förhoppningsvis både för kort tur och i liftburen off-pist. Tänker att jag kanske monterar ett par Shift på Hustle 9 då istället. Är jag helt ute och cyklar och borde hålla mig till ursprungliga planen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bindning till vilken skida
Tillbaka
Topp