Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bindning till vilken skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1318316" data-attributes="member: 163179"><p>Förstår allvarligt inte ditt argument? I absoluta termer så håller metal bättre än plast. Så ja bara baserat på materialval i största delen av bindningen så kommer Duke överleva mer.</p><p></p><p>Dålig design påverkat självklart hållbarhet. Men igen, sätter man plast istället för metal kommer det ändå hålla sämre/kortare tid.</p><p></p><p>Har man gjort en dålig design utan stress analys osv så ja då är det inte säkert att något material kan hålla. </p><p></p><p>Jag äger två tectons och användt dem kanske ett par timmar i veckan i snitt. Ena bumpern har lossnat. Jag har ägt kanske 20 par race bindningar från marker, ett antal ur royal linjen, en alpinist och nu duke pt. Enda problemet är c-clipet på alpinist som gått sönder efter en lite tyngre landning.</p><p></p><p>C-clipet är i metal så ja material valet var bra men inte designen. Alldeles för klen. Men samma grej i plast hade aldrig överlevt. Kolfiber ev ja iom att det töjs isär.</p><p></p><p></p><p>Så återigen TS frågade om 2 specifika bindningar och materialval i Duke är bättre men kostar i vikt. </p><p></p><p>Återigen kontexten är tråden där Duke PT och Tecton jämförs där ingår så klart vilka företag som gör produkten vilket alla borde förstå när man svarar?? Skulle det vara ett okänt märke skulle jag svara annorlunda med att det saknas historik för att kunna känna sig rimligt säker på designen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1318316, member: 163179"] Förstår allvarligt inte ditt argument? I absoluta termer så håller metal bättre än plast. Så ja bara baserat på materialval i största delen av bindningen så kommer Duke överleva mer. Dålig design påverkat självklart hållbarhet. Men igen, sätter man plast istället för metal kommer det ändå hålla sämre/kortare tid. Har man gjort en dålig design utan stress analys osv så ja då är det inte säkert att något material kan hålla. Jag äger två tectons och användt dem kanske ett par timmar i veckan i snitt. Ena bumpern har lossnat. Jag har ägt kanske 20 par race bindningar från marker, ett antal ur royal linjen, en alpinist och nu duke pt. Enda problemet är c-clipet på alpinist som gått sönder efter en lite tyngre landning. C-clipet är i metal så ja material valet var bra men inte designen. Alldeles för klen. Men samma grej i plast hade aldrig överlevt. Kolfiber ev ja iom att det töjs isär. Så återigen TS frågade om 2 specifika bindningar och materialval i Duke är bättre men kostar i vikt. Återigen kontexten är tråden där Duke PT och Tecton jämförs där ingår så klart vilka företag som gör produkten vilket alla borde förstå när man svarar?? Skulle det vara ett okänt märke skulle jag svara annorlunda med att det saknas historik för att kunna känna sig rimligt säker på designen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bindning till vilken skida
Tillbaka
Topp